سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اگر قرار بود بترسم از اول سرمربی تیم ملی نمی شدم؛

کریمی: اجازه حاشیه سازی ندادیم / کرمی هم می تواند به تیم ملی کمک کند!

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: با وجود برخی کمبودهای در اردوی این دوره تیم ملی، اجازه حاشیه سازی ندادیم.

مرتضی کریمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب عنوان کرد: تیم ملی شرایط خوبی دارد و بازیکنان پس از تورنمنت اسپانیا به خودباوری و اعتماد به نفس بالایی دست یافته اندو حالا می توانند قهرمان جهان شوند.

وی افزود: تکواندوکاران رکوردهای خوبی در تمرینات دارند و انگیزه بالایی برای غلبه بر یکدیگر نشان داده اند که این موضوع کادر فنی را به آینده امیدوار می کند.

استقبال از انتقادات

سرمربی تیم ملی با بیان اینکه از انتقادات نسبت به شرایط تیم ملی استقبال می کند از حمایت فدراسیون، جامعه تکواندو و رسانه ها تشکر کرد و گفت: این تیم جوان حمایت خوبی از سوی مردم، مسئولان و رسانه ها می شود.

وی در خصوص برخی انتقادات نسبت به عدم سکونشینی احتمالی تیم ملی در رقابت های جهانی مکزیک خاطر نشان کرد: به نظر همه احترام می گذاریم و انتقادات را دوست داریم تا مغرور نشویم. کارشناسان در هر بخش که ضعیف تر عمل می کنیم مربیان را راهنمایی کنند تا تیم ملی با شرایط هر چه بهتر راهی مسابقات جهانی شود. اما اینانتقادات نباید تخریبی باشد و غیرکارشناسانه بگویند که این تیم روی سکو نخواهد رفت.

انتقاد نه تخریب

کریمی افزود: انتقادات مغرضانه را نمی پذیرم چون باید برای آن دلیل وجود داشته باشد و در مان هر یک از ایرادات بیان شود. تیم جوان و آسیب پذیری داریم بنابراین برای هر کدام از انتقادات باید پاسخی باشد.

همه امتحان پس داده اند

وی با بیان اینکه تنها دو نفر از بازیکنان تیم فعلی رقابت های جهانی را تجربه کرده اند، یادآور شد: میثم باقری و علیرضا نصر آزادانی در تجربه رقابت های جهانی و مسعود حجی زواره همراه با سجاد مردانی تجربه حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را در کارنامه دارند و دیگر بازیکنان اردونشین برای نخستین بار در تیم ملی حضور دارند. برخی ها اعتقاد دارند چرا آقایان x  و y در تیم ملی نیستند که باید بگویم نفرات فعلی امتحان پس داده اند و هر بازیکنی که خوب بوده مطمئنا در اردوها حضور دارد.

دوست داشتیم معتمد در تیم ملی باشد

سرمربی تیم ملی تکواندو در خصوص انصراف محمد باقری معتمد از مسابقات جهانی مکزیک گفت: معتمد با نظر پزشک نمی تواند فعلا مسابقه دهد و در غیر این صورن ما دوست داشتیم وی نیز تیم ملی را در پیکارهای جهانی این دوره همراهی کند.

از تجربه همه استفاده می کنیم

وی افزود: از همه بازیکنان و هر فردی که می تواند به تیم ملی در این شرایط کمک کند و حتی یوسف کرمی هم درخواست داریم تا به اردوها بیاید نه اینکه بخواهیم آنها را فیکس تیم ملی کنیم، بلکه دوست داریم از تجربه قدیمی ها برای بازیکنان جدید استفاده شود. در این مدت سید نعمت خلیفه از مربیان با دانش تکواندو به تمرینات تیم ملی سر زده و دوست داریم از وجود نفراتی چون فریبرز عسکری و بیژن مقانلوهم بهره ببریم.

ترسی در کار نیست
سرمربی تیم ملی تکواندو در پاسخ به برخی انتقادات نسبت به واهمه وی از نتیجه گیری در رقابت های جهانی با این تیم، تصریح کرد: زمانی که این تیم را در اختیار گرفتم اعلام کردم که با توجه به تیم جوانی که داریم در پیکارهای جهانی در میان 6 تیم نخست قرار خواهیم گرفت اما بعد از تورنمنت اسپانیا می گویم که مدعی قهرمانی جهان هستیم. با انگیزه ای که در تکواندوکاران تیم می بینیم دیگری شک و ترسی وجود ندارد.

همیشه کارهای سخت را دوست دارم

وی ادامه داد: برای قبول سرمربیگری تیم ملی با مطالعه و ارزیابی اقدام کردم و می دانستم کار سخت و سنگینی را می پذیرم. فدراسیون هم به سختی کار واقف بوده اما من همیشه کارهای سخت را دوست دارم و در میانه راه انصراف نمی دهم. اگر قرار بود ترسی داشته باشم از ابتدا این سمت را قبول نمی کردم.

خبری از انتخابی نیست

کریمی در خصوص برگزاری رقابت های انتخابی در برخی اوزان برای تعیین ترکیب اصلی تیم ملی گفت: مسابقه انتخابی نداریم مگر آنکه در ادامه کار سخت شود. در وزن اول و دوم میثم باقری، سید احسان نقیب زاده و هادی مستعان حضور دارند که یک نفر از آنها حذف خواهد شد، در اوزان سوم و چهارم با اضافه شدن علیرضا نصر آزادانی در وزن چهارم، محمد خمسه، سجاد مصطفوی، بهنام اسبقی همراه با علیرضا نصر آزادانی حضور دارند که دو بازیکن کنار گذاشته می شوند. مسعود حجی زواره در وزن پنجم حضور دارد، در وزن ششم پیام قبادی را از یک وزن بالاتر آورده ایم و امید عمیدی هم در این وزن حضور دارد که از میان آنها یک بازیکن حذف می شود، تنها در در اوزان هفتم و هشتم وضعیت مشخص است و مهدی خدابخشی و سجاد مصطفوی حضور دارند.

نصر با کاهش وزن کنار آمده

وی در مورد کاهش وزن علیرضا نصر آزادانی افزود: مشکل نصر برای کاهش وزنش حل شده و با پدرش به عنوان مدیر برنامه های او  این موضوع را مطرح کردیم. همه بازیکنان در رقابت در تمرینات تیم ملی باید خود را در ترکیب اصلی تثبیت کنند و خوشبختانه با وجود شرایط سنگین اردو مشکل آسیب دیدگی هم وجود ندارد.

بی پولی و اردوی داخلی

کریمی در مورد اردوی تدارکاتی تکواندوکاران در قشم گفت: از 12 خرداد اردوی یک هفته ای برای تیم ملی در نظر گرفته ایم. برای افزایش روحیه بازیکنان و با توجه به بی پولی فدراسیون اعلام کرده ایم در صورت تمایل می توانند با هزینه شخصی خانواده خود را در این اردو همراه داشته باشند.
اختلاف نظرات همیشه وجود دارد

وی در مورد آنکه گفته می شود با هادی ساعی و غلامحسن ذوالقدری مدیر تیم های ملی و دبیر فدراسیون تکواندو دچار مشکل شده است، تاکید کرد: مشکلی با ساعی و ذوالقدری نداریم. شاید برای رسیدن به برخی اهداف اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد اما مسئولان باید بپذیرند که تیم ملی کنونی حتی سی درصد امکانات اردوهای قبلی را هم در اختیار ندارد و این موضوع از نظر روحی روی مسائل روانی تکواندوکاران تاثیر دارد.

کار خودمان را می کنیم

وی افزود: ما شرایط موجود در فدراسیون را پذیرفته ایم و با بازیکنان در مورد کمبودها صحبت کرده ایم تا با وجود همه سختی ها تیم به حاشیه کشیده نشود و با جبران همه کاستی ها تیم ملی بتواند به قهرمانی جهان برسد. اختلافات همیشه وجود دارد و نمی توان آن را انکار کرد. ما برای اردوی قشم به فدراسیون درخواست دادیم و که علی رغم همه بی پولی ها با آن موافقت شد. در نظر داریم برای بازیکنان با هزینه شخصی البسه مورد نظر بازیکنان را تهیه کنیم که با ممکن است مورد پذیرش فدراسیون قرار نگیرد اما ما به کار خود ادامه می دهیم.
کریمی تصریح کرد: شاید قبلا در اردوها غذاهای متنوعی برای تکواندوکاران در نظر گرفته می شد اما حالا با یک نوع غذا و حقوق کمتر بازیکنان تمرین می کنند و با شرایط کنار آمده اند. با کمتر شدن بازیکنان اردونشین امکان افزایش حقوق تکواندوکاران وجود دارد./آق

 

برچسب ها: تکواندو ، کریمی ، اردو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.