سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهندس ضرغامي:

مراسم قرعه كشي برنامه‌هاي نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري برای رعایت بی‌طرفی است/ مناظره‌ها 8 نفره برگزار مي‌شود

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مراسم قرعه‌کشی برنامه‌های کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: تلاش براین است که ساختارهای مختلف تلویزیونی و رادیویی هم برای نامزدها و هم برای مخاطبان به طور متوازن توزیع شود تا به صورت متنوع بتوان در ساختارهای مختلف استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در مراسم قرعه‌کشی برنامه‌های کاندیداهای ریاست جمهوری ضمن خوش آمدگویی به اصحاب رسانه اعضای محترم کمیته تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری و همینطور نمایندگان نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: این برنامه اجمالا گزارش فشرده‌ای از قرعه کشی نامزدهای محترم ریاست جمهوری به لحاظ کسب اطمینان خاطر است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ها به لحاظ زمان از قبل تنظیم شده و این مسئله فقط برای رعایت بی‌طرفی مطرح می‌شود، ادامه داد: برنامه‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری از امروز ضبط شده و به یاری خدا پخش این برنامه‌ها در شبکه‌های مختلف سیما آغاز خواهد شد و تا یک روز قبل از برگزاری انتخابات ادامه خواهد داشت.

ضرغامی تصریح کرد: تلاش براین است که ساختارهای مختلف تلویزیونی و رادیویی هم برای نامزدها و هم برای مخاطبان به طور متوازن توزیع شود تا به صورت متنوع بتوان در ساختارهای مختلف استفاده کنند. 

رئیس رسانه ملی با بیان این مطلب که در مورد این برنامه‌ها تکرار هم در نظر گرفته شده است، گفت: این برنامه‌ها به وسیله کارشناسان مختلف و با توجه به ظرفیت صدا و سیما به گونه‌ای طراحی شده که به دیگر برنامه‌های سازمان ضربه‌ای وارد نشود، این توزیع کاملا عادلانه است و شاید بدون قرعه کشی هم هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شد اما بخاطر اطمینان خاطر اقدام به این کار نموده‌ایم.
 
وی در بیان نحوه قرعه کشی اظهار داشت: شماره‌ها از 11 تا 18 مشخص هستند که هر کدام از نماینده نامزدهای انتخابات شماره‌ای را که برمی‌دارد و برنامه و ساعت‌ها نسبت به آن شماره تنظیم شده است و هیچ کس از برنامه‌های مربوط به هر شماره اطلاعی ندارد.

ضرغامی در تشریح این برنامه‌ها بیان کرد: برنامه 30 دقیقه ای که در آن مستقیما نامزد ریاست جمهوری بدون حضور مجری با مردم صحبت می‌کند از شبکه یک سیما پخش می‌شود، دو مستند توسط نامزدها تولید می‌شود که هر کدام از‌ آن‌ها 30 دقیقه و با توجه به ضوابط و چارچوب تعیین شده خواهد بود که از شبکه یک پخش می‌شود.

رئيس رسانه‌ملي ادامه داد: گفتگوی ویژه خبری به مدت 45 دقیقه درساعت مقرر هر شب خود که به صورت زنده است از شبکه دو سیما پخش می‌شود، همین طور برنامه ای 60 دقیقه ای که هر نامزد به سوالات مختلف جوانان پاسخ می‌دهد و در ساعت 19:10 از شبکه سه سیما به روی آنتن می‌رود.

ضرغامي افزود: شبکه 4 برنامه پاسخ هر نامزد به سه کارشناس خواهد بود که این برنامه به مدت 60 دقیقه در ساعت 18:10 به روی آنتی می رود، شبکه خبر گفتگوی 30 دقیقه‌ای با نامزدهای مختلف انتخابات که درساعت 22:30 پخش می‌شود و هم‌چنين شبکه جام جم پاسخ به سوالات ایرانیان خارج از کشور را پخش می‌کند.

وي در خصوص زمان برنامه مناظره‌هاي مستقل براي کانديداهاي رياست جمهوري گفت: زمان اين برنامه بين 25 تا 30 دقيقه است که در اين برنامه 8 نفر کانديداي رياست جمهوري فرصت صحبت پيدا مي‌کنند.

ضرغامي تصريح کرد: مجموع اين برنامه‌ها 7 ساعت و 15 دقيقه خواهد بود؛ برنامه‌هاي مناظره طي جدولي که در سه روز تعطيل نشان داده شده، از ساعت 8 صبح تا 4 بعد ظهر نمايش داده مي‌شود و همان شب تکرار آن در شبکه 4 و شبکه سراسري بازپخش خواهد شد.

رئيس سازمان صدا و سيما با بيان اينکه سيما از همه ظرفيت‌هاي خود در اين جدول براي برنامه‌هاي کانديداها استفاده کرده است، اظهار داشت: در صدا مشابه سيما نيز برنامه‌هاي مختلفي در نظر گرفته شده است که يکي از آن برنامه‌ها معرفي خود نامزد به طور مستقيم بوده که در زمان 30 دقيقه از ساعت 17 آغاز مي‌شود.

ضرغامي ادامه داد: مصاحبه هر نامزد با راديو جوان 60 دقيقه، راديو ورزش 60 دقيقه و راديو معارف نيز 60 دقيقه از ساعت 18 آغاز مي شود.
وي با بيان اينکه راديو پيام، 5 پيام از نامزدها را ضبط کرده و به صورت متنوع از ديگر راديوها پخش مي‌کند، افزود: در مجموع 11 ساعت برنامه‌هاي مستقيم رسانه ملي در صدا و سيما براي هر نامزد محترم در نظر گرفته شده است.

ضرغامي با تاکيد بر اينکه يک نامزد عملا 4 ساعت روي آنتن ديده مي‌شود، تصريح کرد: اين عدد و رقم فرصت خوبي خواهد بود که بسياري از مطالبي که مدنظر کانديداها است، گفته شود.

وي با اشاره به فشردگي جدول برنامه‌هاي انتخاباتي کانديداها در روزهاي آخر افزود: اين مهم به دليل حساسيت انتخاباتي صورت مي‌گيرد.

رئيس سازمان صدا و سيما با اشاره به تعداد زياد کانديداها در اين دوره از انتخابات رياست جمهوري ادامه داد: با توجه به حضور 8 کانديداي رياست جمهوري برگزاري مناظره 2 نفره امکان‌پذير نخواهد بود که با توجه به نکات مثبت در مناظره جمعي سه تا مناظره تخصصي و موضوعي در حوزه اقتصاد، فرهنگ و سياست با حضور کانديداها برگزار مي‌شود.

ضرغامی با بیان اینکه در این راستا کاندیداها فرصت دارند تا از طریق برنامه‌های انتخاباتی برنامه‌های خود را اعلام کنند، تصریح کرد: سوالات زیادی از طرف مردم برای ما آمده و همچنین کارشناسان سازمان برای براساس نیاز مردم سوالاتی را مطرح کردند که هر نامزد باید ضمن معرفی برنامه‌های انتخاباتی خود به این سوالات پاسخ دهند.

وی با تاکید براینکه مناظره‌ها به صورت جمعی شکل می‌گیرد، اظهار داشت: کاندیداها باید در این برنامه‌ها نقاط ضعف و اشکال برنامه را مطرح کنند که مردم نیز بتوانند بهترین تصمیم را برای انتخاب کاندیداهای ماده نظر خود داشته باشند.

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به دو برابر شدن تعداد نامزدها نسبت به دور قبلی انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: حضور 8 نامزد انتخاباتی علی رغم تنوع سیاسی و سنتی که در جامعه حاکم است و با توجه به سابقه این افراد در دوره‌های مختلف موجب تنوع خوبی در این دوره شده‌اند.

ضرغامی این دوره انتخابات ریاست جمهوری را رقابت میان برنامه‌های صدا و سیما دانست و تصریح کرد: ما تاکید می‌کنیم که ضمن ارائه برنامه‌های کاندیداها اشکالاتی که در آن وجود دارد را مطرح کنند تا بتوانیم از طریق آن به یک برنامه عالمانه دست یابیم.

وی در ادامه افزود: پیشنهاد ما به نامزدهای انتخاباتی آن است كه از فضای به وجود آمده حداکثر استفاده را بکنند چراکه این مقطع یک آزمون مدیریتی برای آنها محسوب می‌شود که مردم می‌توانند از طریق آن بهترین بهره‌برداری را انجام دهند.

رئیس سازمان صدا و سیما تاکید کرد: تاثیری که مخاطبان ده‌ها میلیونی می‌تواند داشته باشد این ضرورت را ایجاب می‌کند که نامزدها روی این برنامه‌ها زمان زیادی بگذارند چراکه مخاطبان این برنامه‌ها عموم مردم و از همه اقشار و سنین مختلف از طریق تلویزیون و در کنار هم به قضاوت می‌نشینند.

ضرغامی تصریح کرد: برنامه‌های صدا و سیما موجب گفتگوی عالمانه در میان اعضای خانواده خواهد بود بنابراین باید سطح فکر، آگاهی و اطلاعاتمان را افزایش دهیم.

وی افزود: باید نیازهای مردم به خوبی رصد شود و براساس آن کاندیداها صحبت کنند.

رئیس سازمان صدا و سیما تصریح کرد: نظرسنجی‌ها باید در اختیار نامزها گذاشته شود تا با وضعیت فعلی مردم و مطالبات آنها بیشتر آشنا شوند.

ضرغامی با تاکید براینکه این برنامه‌ها همه مهم و تاثیرگذار هستند، تصریح کرد: مناظره‌ها میان کاندیداهای انتخاباتی ریاست جمهوری با توجه به وضعیت و تجربه‌ای که در گذشته پیدا کردیم و شور و هیجانی که در مناظره‌های قبلی مشاهده شده این بار نیز آسیب شناسی شده و باید نسبت به گذشته از کیفیت بالاتری برخوردار شود.

رئیس سازمان صدا و سیما با ابراز امیداواری نسبت به برگزاری انتخابات پرشور خاطر نشان کرد: باید این انتخابات به گونه‌ای پیش رود که یک گام بلند در تحقق حماسه سیاسی برداشته شود.

وي در پايان اظهار داشت: هرچقدر اين حرف‌ها زيادتر شود و دست اندر کاران رسانه اين اظهار نظرها را پخش کنند بيانگر اين است که در نگاه مردم آثار مثبت داشته و مي‌تواند مفيد باشد و در دوقطبي بين ملت و دشمنان ملت شاهد بالاترين حضور در حماسه ملي خواهيم بود.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.