سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آيت الله موحدي کرماني:

مردم به کسي راي بدهند که در ولايت‌پذيري نمره قابل قبول‌تري داشته باشد/ تبليغات براي کانديداها امتحان است

خطيب موقت نماز جمعه تهران در خطبه دوم، معيارهايي را براي انتخاب نامزد اصلح در انتخابات رياست جمهوري يازدهم ارايه داد.

به گزارش حوزه سياسي باشگاه خبرنگاران، آيت الله محمدعلي موحدي کرماني گفت: تبليغات انتخاباتي، امتحاني براي نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري است.

وي افزود: مردم از همين حالا تصميم بگيرند به کسي راي بدهند که تبليغاتش کمتر است.

خطيب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به زمان کافي که براي معرفي نامزدها در صدا و سيما فراهم آمده است، گفت: اصلا نياز نيست با عکس و پوستر و امثال اينها راي جمع کنند، اين تحقير مردم است؛ مگر مردم به عکس راي مي‌دهند؟

آيت الله موحدي کرماني افزود: مردم عقل و فکر دارند و به سخنان نامزدها گوش مي‌دهند و از اين ميان به بهترين برنامه، قدرتمندترين فرد و دلسوزترين نامزد که بيشتر از ديگر نامزدها به ولي فقيه پايبند باشد، راي مي دهند.

وي تاکيد کرد: هر کس کشور را دوست دارد و مي‌خواهد آن را بيمه کند، بايد به حضور گسترده در انتخابات کمک کند تا حماسه سياسي شکل بگيرد.

خطيب موقت نماز جمعه تهران پرهيزگاري، مدير و مدبر بودن، شجاعت، عدالت‌خواهي، ساده‌زيستي، قانونگرايي، قائل بودن به مشورت و ولايتمداري را از جمله ديگر معيارهايي توصيف کرد که مردم بايد هنگام راي دادن به نامزدها مد نظر داشته باشند.

آيت الله موحدي کرماني همچنين در اين خطبه با اشاره به حکم اميرالمومنين حضرت علي (ع) براي حکمراني مالک اشتر بر مصر، اصول ولايت‌پذيري و محبت به مردم را از اين حکم قابل استخراج و قابل اعمال بر رفتار رييس جمهور آينده دانست.

وي با قدرداني از شوراي نگهبان بابت بررسي صلاحيت نامزدهاي انتخابات گفت: اين شورا بر اساس وظيفه ديني و قانوني خود، دقيق عمل کرد.

خطيب موقت نماز جمعه تهران در بخش پاياني خطبه دوم از سکوت حکومت ميانمار در برابر کشتار مسلمانان در اين کشور انتقاد کرد، حمله به منزل شيخ عيسي قاسم در بحرين را محکوم دانست و براي مسلمانان اين کشور که براي دفاع از دين قيام کرده‌اند، آرزوي توفيق کرد.

موحدي کرماني همچنين عملکرد ارتش سوريه را در عقب راندن تروريست‌ها موفق ارزيابي کرد.

آيت الله موحدي کرماني در خطبه نخست نماز جمعه تهران با دعوت و توصيه همگان به تقوا، افزود: تقوا بهترين زاد و توشه است و نه تنها براي آخرت بلکه در دنيا هم بهترين توشه ي انسان است.

وي در ادامه با تبريک ولادت نوراني مولد کعبه حضرت علي (ع)، به فضيلت ماه شريف رجب اشاره کرد و گفت: خداي متعال را بايد شاکر باشيم چرا که اين ماه، ماه خداست و اين نعمت بزرگ الهي است.

آيت الله موحدي کرماني با بيان اينکه زندگي ديني، ابعاد  فردي، اجتماعي، اقتصادي، عبادي و سياسي دارد که  همه  اين ابعاد در زندگي حضرت علي (ع) متجلي است، افزود: اگر کسي بخواهد تمام اين ابعاد را ببيند به زندگي نوراني حضرت علي (ع) نگاه کند.

امام جمعه موقت تهران تصريح کرد: زندگي حضرت علي (ع) جهاد، عبادت، ناله شب، دفاع از مظلوم ،شهامت، سياست و رافت را نشان مي دهد.

وي اظهار داشت: کسي مي خواهد اسلام را بشناسد زندگي حضرت علي (ع) را ببيند چرا که آن حضرت تجسم قران است.

وي با بيان اينکه ارزش در حکومت حضرت علي (ع) عدل و عدالت است گفت: ايشان مي فرمايند "بدانيد سعادت مردم در عدالت است که اگر از عدالت خسته شويد از ظلم بيشتر به تنگ خواهيد امد".

خطيب جمعه تهران با بيان اينکه حضرت علي (ع) در مسئله عدالت اول به بيت المال توجه مي کنند، افزود: مسئولان در اين زمينه دقت کنند، بشنوند و بينيد چه خبر است،  بيت المال نبايد بي حساب خرج شود.

وي خاطرنشان کرد: سرمايه اي که درکشور ماست اعم از بودجه دولت و پول هايي که دست مردم است تمام اين پول ها براي يک امت است و بايد درست خرج شود و هيچ کس نبايد اصراف کند، اين منطق قران است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با بيان اينکه ماه رجب فقط ماه نماز نيست، گفت: به تقوا، شکر خدا و پدر و مادر ، زکات و صله رحم بايد توجه کرد، بايد ابعاد مختلف اسلام را شناخت و توجه کرد.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.