سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تل آويو طرح صلح عربي را نمي پذيرد

تحلیلگر مسایل سیاسی در تل آویو تاکید کرد رژیم صهیونیستی طرح صلح عربی را به عنوان چارچوب مذاکرات صلح با فلسطینی ها نمی پذیرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه روسیاالیوم ؛ یوآف اشتیرن درباره سفر جان کری به منطقه گفت: تلاشهای آمریکا برای احیای مذاکرات صلح تاکنون به نتیجه نرسیده است. مشخص نیست که آیا دو طرف فلسطینی و اسرائیلی در شرایط کنونی تمایلی برای از سرگیری مذاکرات دارند؟ اسرائیل از طرح جدید اقتصادی و تسهیلات معیشتی برای فلسطینی ها سخن می گوید تا امکان از سرگیری مذاکرات فراهم شود. اسرائیلی ها خواهان از سرگیری مذاکرات هستند، اما از راه حل نهایی سخن نمی گویند. این شرایط نشان می دهد تمایل جدی برای پیشبرد روند صلح وجود ندارد. 

وی در مورد ابراز تمایل بنیامین نتانیاهو برای از سرگیری مذاکرات با فلسطینی ها خاطر نشان کرد: اسرائیل در گذشته برای از سرگیری مذاکرات خواهان آن بود که فلسطینی ها یهودی بودن این رژیم را به رسمیت بشناسند. اکنون فقط فلسطینی ها پیش شرط توقف شهرک سازی را برای آغاز مذاکرات تعیین می کنند. اگر فلسطینی ها راه جایگزینی برای صلح داشتند آن را در پیش می گرفتند، اما چاره ای جز پذیرفتن مذاکرات ندارند و تعیین پیش شرط قابل قبول نیست. 

این کارشناس اسرائیلی گفت: من فکر نمی کنم اسرائیل طرح صلح عربی را به عنوان چارچوب مذاکرات صلح بپذیرد. در داخل ائتلاف حاکم در اسرائیل در مورد راه حل نهایی اختلافاتی وجود دارد. نتانیاهو می داند که در مورد مذاکرات صلح و راه حل نهایی، اجماع نظر در داخل کابینه اش وجود ندارد. 

برچسب ها: تل آویو ، صلح ، عربی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.