سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ولايتي در جمع ورزشکاران مطرح کرد

دولت بايد ناظر و حامي ورزش باشد نه متصدي آن

عضو ائتلاف پيشرفت در جمع ورزشکاران گفت: راهکار حل مشکلات حوزه ورزش واگذاري آن به مردم است و دولت به جاي تصدي گري فقط بايد نقش حامي و ناظر در اين حوزه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ علي اکبر ولايتي کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري صبح امروز در اجتماع ورزشکاران تهراني در ورزشگاه شهيد حيدرنيا ضمن تبريک ولادت امام علي (ع) و گراميداشت سالروز آزادي خرمشهر اظهار داشت: مولاي متقيان علي (ع) اسوه تقوا و شجاعت بوده و بعد از پيامبر اکرم (ص) مرد بي‌نظير تاريخ اسلام است.

وي با اشاره به حديثي از امام رضا (ع) تصريح کرد: ولايت علي مثل حصاري است که هرکس وارد آن شود، از عذاب در امان است.

عضو ائتلاف پيشرفت تاکيد کرد: ورزش ما در طول تاريخ حضرت علي (ع) را اسوه خود قرار داده، مولاي متقيان اسوه ورزشکاران بوده، هست و بايد باشد.

ولايتي با تاکيد بر اهميت ورزش تصريح کرد: ورزش در فرهنگ اسلامي جايگاه ويژه‌اي دارد چراکه باعث تقويت جسم، تعالي روح و تکامل اخلاق مي‌شود.

وي با اشاره به ورزش‌هاي بومي تاکيد کرد: ورزشکاران ما در ورزش‌هاي باستاني احترام سابقه‌داران را دارند و نهايت احترام را به آن‌ها مي‌گذارند.

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، افزود: با توجه به مدال‌هايي که در المپيک اخير توسط ورزشکاران ايراني کسب شد، ما در رده بالايي در ورزش قرار داريم.

وي ادامه داد: موفقيت‌هاي روز افزون در حوزه ورزشي نمايانگر وضعيت جوانان و ورزشکاران ايراني است که بايد به درستي مديريت شود تا از قوه به فعل رسيده و مدال‌هاي بيشتري در صحنه جهاني کسب کنيم.

عضو ائتلاف پيشرفت با اشاره به آسيب شناسي ورزش گفت: در اين حوزه از ورزشکاران حمايت کافي و لام نشده است لذا ما بايد به ورزش را تقويت کرده و ورزشکاران را از اقتضاي عمر خود تا پايان دوره ورزشي خود و حتي بازنشستگي موردحمايت قرار دهيم.

ولايتي با اشاره به راهکار حل مشكلات حوزه ورزش گفت: ورزش را بايد به مردم واگذار کرد و دولت فقط بايد نقش نظارتي و حمايتي داشته باشد و به عنوان تصدي‌گري انجام وظيفه نکند.

وي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري تصريح کرد: ورزش بايد همگاني باشد و حتي در سنين بالا ملايم و واجب است.

عضو ائتلاف پيشرفت افزود: حمايت از ورزشکاران بايد به حدي باشد که دوران از کار افتادگي، آسيب ديدگي و بازنشستگي آنها تامين شود، به طوري که حتي تامين مسکن براي ورزشکار مدال آور کار چندان سختي نيست.

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تاکيد کرد: ما بايد با بيمه کردن ورزشکاران آينده آنها را تامين کنيم و از نگراني‌هايشان بکاهيم.

ولايتي ادامه داد: کار ورزش بايد به حوزه متخصصين گذاشته شود و همه جاي ايران استاديوم ورزشي باشد، اين به معني ساختن استاديوم در همه جا نيست، بلکه همه شاغلان بايد قسمتي از ساعات کاري خود را در محل کار به ورزش کردن اختصاص دهند.

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تصريح کرد: وقتي ورزش همگاني شود، سلامت همه مردم تامين مي‌شود.

عضو ائتلاف پيشرفت افزود: همانند تبليغات و فرهنگ‌سازي مدرسه‌سازي توسط خيرين، ساختن ورزشگاه‌ها و کمک از خيرين براي اين کار نيز بايد فرهنگ سازي و نهادينه شود و صدا و سيما و رسانه ها در اين حوزه بايد تبليغات کنند.

وي با اشاره به نقش ورزش در سلامت جامعه گفت: براي مبارزه بابيماري ها و اعتياد در کشور، ورزش کردن بايد تقويت شده تا سلامت جسم وروح مردم به خصوص جوانان تامين شود.

ولايتي افزود: ما بايد از يارانه ها در حوزه تامين سلامت و تاسيس ورزشگاه ها و باشگاه هاي ورزشي استفاده کنيم.

وي در پايان خاطرشان کرد: تشويق ورزش همگاني، واگذار کردن ورزش به مردم، حمايت و هدايت دولت از اين حوزه، بيمه بازنشستگي قهرماني ورزشکاران، تشويق افراد خير به ساختن ورزشگاه ها و بازسازي اعتماد بين دولت و ورزشکاران از اهم مواردي است که در حوزه ورزش بايد به آنها توجه کرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ولایتی ، ورزشکاران ، ناظر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.