سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اضافه شدن دستیار صوتی گوگل به مرورگر کروم

یکی از قابلیت های جذابی که در اندروید 4 توسط گوگل ارائه شد، توانایی جستجوی صوتی می باشد، به طوری کاربر با تلفظ کردن کلمه ی مورد نظر می توانست جستجوی خود را توسط گوگل انجام دهد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، در کنفراس I/O 2013  قابلیت های نرم افزاری زیادی برای محصولات گوگل معرفی شد، که یکی از آن ها اضافه شدن سرویس  جستجوی صوتی به کروم بود. به طوری که سرویس Google Now در سیستم عالم اندروید با تمامی امکانات آن در نسخه ی 27 مرورگر کروم تعبیه شده است و کاربر با بازکردن این مرورگر می تواند لوگوی میکروفون را در کنار پنجره ی جستجوی گوگل مشاهده نماید  و با فشار دادن آن جستجوی خود را آغاز نماید. به طوری که پس از کلیک بر روی علامت میکرون، کامپیوتر آماده ی شنیدن صدای شما  و منتشر کردن نتایج جستجوی مورد نظر کابر می شود.


همانگونه که گفته شد، این سیستم بسیار شبیه Google Now در اندروید جلی بین  است و نتایج را بر اساس Google Graph نمایش می دهد، به عنوان مثال اگر از او سوال شود : "How old is Sergy Brin” به معنی سرگی براین چند ساله است؟؟ سیستم به صورت صریح به شما پاسخ را نمایش می دهد. نکته ی جالب دیگری که  در مورد این سیستم وجود دارد، این است که جستجوی کاربر می تواند به صورت گفتگویی انجام شود به طوری که اگر پس از سوال اول، سوالی را مطح نمایید که مربوط به سوال اول باشد، گوگل توانایی درک آن را خواهد داشت، به عموان مثال اگر پس از جستجوی اول سوال کنید که "او با چه کسی ازدواج کرده است ؟" گوگل متوجه منظور شما خواهد شد و "او" را سرگی براین می شناسد. و همین موضوع یکی از برتری های Google Now  نسبت به Siri، دستیار صوتی اپل می باشد.


گوگل در نسخه ی بعدی کروم، قصد دارد قابلیتی را به آن اضافه کند که در صورتی که کاربر عبارت Ok Google  را به زبان بیاورد، بدون نیاز به کلیک بر روی قسمت خاص، جستجوی صوتی به صورت خودکار فعال می شود.




برچسب ها: گوگل ، کروم ، مرورگر ، صوتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.