سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تركيه در مرز خود با سوریه ديوار می کشد

وزير بازرگاني و گمرك تركيه از قصد كشورش براي ايجاد ديواره مرزي و حائل 2.5 كيلومتري در مرزهاي خود با سوريه در نزديكي منطقه شهر ريحانلي در هاتاي به منظور جلوگيري از تردد غيرقانوني از اين مرز خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه العالم، "حياتي يازجي" اعلام كرد: با نيروي هوايي تركيه، براي احداث ديواره مرزي در گذرگاه جيلوي غوزو كه مقابل گذرگاه باب الهوا در طرف سوري قرار دارد، توافقنامه اي امضا كرديم و قرار شد ديواره اي به مسافت 2.5 كيلومتر در این منطقه احداث شود. 
 
روزنامه تركيه اي حريت به نقل از يازجي نوشت: بر اساس اين توافقنامه كه به ادعای مسئولان ترک، به منظور افزايش امنيت منطقه نظامي اجرا می شود، علاوه بر استفاده از سيم هاي خاردار به منظور ايجاد موانع، ديوارهايي سيماني مجهز به دوربين مراقبت نيز ايجاد خواهد شد. از آن گذشته، در اين اماكن از دستگاه هايي استفاده خواهد شد كه با استفاده از فن آوري پرتوي، قادر به بازرسي خودروها هنگام عبور از اين محل هستند.   
 
حريت در گزارشي تاكيد كرده بود كه مظنون اصلي انفجارهاي ريحانلي در مدت يك سال 400 بار از مرزهاي سوريه و تركيه عبور كرده و اين كار را به طور رسمي از گذرگاه يايلاداغي در منطقه هاتاي انجام داده است.   
 
در 11 ماه مي جاري (21 اردیبهشت)، انفجار دو خودرو در شهر مرزي ريحانلي تركيه 51 كشته و بيش از 100 زخمي بر جا گذاشت. برخي از مسئولان، سازمان اجيل جيلر معروف به شتاب زدگان تركيه را كه معتقدند با سازمان اطلاعات سوريه در ارتباط است، عامل اين انفجار دانستند، اما يكي از مسئولان اين سازمان اين ادعا را تكذيب كرد.   
 
مسئولان تركيه تاكنون 12 مظنون را به اتهام دست داشتن در اين دو انفجار بازداشت كرده است.


برچسب ها: دیوار ، مرز ، سوریه ، ترکیه ، ریحانلی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.