سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پلي در واشنگتن فرو ريخت

فروریختن پل در واشنگتن، سانحه آفرید و به زخمی شدن 3 تن منجر شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی بی بی سی، ساعاتی پیش بخشی از یک پل احداث شده در ایالت واشنگتن آمریکا فروریخت.

این پل بخشی از بزرگراهی بود که رابط سیاتل آمریکا با کانادا است.

براثر فروریختن این پل ، چند خودرو به داخل آب رودخانه محلی افتاد.

پلیس بزرگراه واشنگتن این خبر را تائید کرده است. این پل روی رودخانه اسکاگیت احداث شده است. این سانحه تلفات جانی منجر به فوت به همراه نداشت اما سبب زخمی شدن سه نفر شد که به بیمارستان انتقال پیدا کردند. این اتفاق ساعت هفت غروب دیروز به وقت محلی رخ داد.

این رویداد سبب مختل شدن آمد و شد خودروها در این بزرگراه شده است.این پل چهار لاین عبور داشت و بیش از نیم قرن از عمر آن سپری می شد. هنوز علت فروریختن این پل مشخص نیست. این سانحه در شروع یکی از شلوغ ترین پایان هفته های همراه با تعطیلات در آمریکا اتفاق افتاده است. فروریختن این پل سبب طرح مجدد پرسشهایی درباره وضع زیرساختها در امریکا می شود که یکی از موضوعات موردعلاقه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا است .اوباما چندی پیش درباره وضع بسیار وخیم جاده های آمریکا هشدار داده بود.

اوباما خواستار آن شده است که منابع مالی بیشتری برای این حوزه و بازسازی جاده های کشور در نظرگرفته شود. این کار می تواند به پویا شدن اقتصاد آمریکا نیز کمک کند زیرا اشتغالزایی و جریان پول را به همراه خواهد داشت.

پل فروریخته واشنگتن در سال 1955 ساخته شد و نمره وضع ایمنی آن پنجاه و هفت از یکصد بود. این نمره بسیار پائین تر از متوسط نمره پلهای آمریکا است که هشتاد است. انجمن مهندسان عمران و شهرسازی آمریکا اعلام کرده است بیش از یک چهارم از مجموع هفت هزار و هشتصد و چهل پل کوچک و بزرگ در ایالت واشنگتن از نظر ساختاری فرسوده یا بسیار قدیمی است.


برچسب ها: پل ، ریخت ، واشنگتن ، کانادا ، زخمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.