سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام موسوي مقدم:

تبليغات اشتباه مي تواند لباس حق را بر تن بي‌حقي كند

قائم مقام رسانه ملي گفت:بايد در عرصه سياسي با توجه به تاکيدات اسلام به اخلاق، از بداخلاقي‌هاي سياسي در فضاي جامعه دوري کرد و در اين رابطه نقش دولتمردان بسيار موثر است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران؛ در همايش ملي با عنوان "نقش زنان فرهيخته در حماسه سياسي" که به همت بسيج اساتيد کشور در دانشگاه اميركبير برگزار شد؛حجت‌الاسلام رمضان موسوي مقدم به عنوان سخنران اين همايش اظهار داشت: سبک زندگي محوري‌ترين و مهمترين موضوعي است که بايد مورد بررسي قرار بگيرد.

قائم مقام رسانه ملي اظهار داشت:امروزه ما بدترين شرايطي را داريم و مسائلي که از سوي رسانه‌ها به جامعه تحميل مي‌شود با آموزه‌هاي اخلاقي ما سازگار نيستند.

وي در ارتباط با نقش خانواده و حرمت آن بيان کرد: يکي از نيازهاي خانواده داشتن شادابي است در واقع ما بايد موضوع طنز و نيازهاي جامعه را مورد توجه قرار دهيم؛به طوري که در ميان هليت و حرمت قرار بگيرد و بن مايه اسلامي نيز داشته باشد.

حجت‌الاسلام موسوي مقدم تصريح کرد: يک مومن منزوي و گوشه گير نيست؛ اما يک خلا در حوزه تئوري و جدي وجود دارد که گاهي اوقات به يک موضوع طنز به صورت جدي پرداخته مي‌شود اما طنز نياز جامعه است.

قائم مقام رسانه ملي گفت:موضوع بعدي آسيب شناسي است که در سبک زندگي امروز ما قرار دارد که کشور ما در مقايسه با ديگر کشورها در شرايط بدي قرار ندارد و بسياري از موضوعات ديني در جامعه ما رعايت مي‌شود.

وي افزود: اما در عين حال به مصاديقي  برمي‌خوريم انتقادات شديدي به رسانه وارد مي‌شود که وظايف خود را به درستي انجام نمي‌دهد؛اما استقبال جوانان از اعتکاف،‌رمضان و محرم در اين چند سال پيش بيشتر شده که اين نشان مي‌دهد سياست رسانه به صورت فعال به کار خود ادامه مي‌دهد.

قائم مقام رسانه ملي در ارتباط با مشکلات خانواده گفت:اين مسائلي که مطرح مي‌شود بايد در دولت بعدي هم مورد توجه قرار بگيرد و به آن پرداخته شود مانند" جابجايي نقش در خانواده"،"کاهش سهم پدران در تربيت فرزندان" و "رواج فرزند سالاري" که چه قدر منطبق با واقعيات زندگي امروز است.

وي در ادامه افزود: بحران ازدواج بسيار مهم است و بايد مورد بررسي قرار بگيرد؛ در مسئله ازدواج دولت و مجلس و رسانه بايد يکپارچه عمل کنند البته جايگاه مسئولين مذهبي هم در آن بايد وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام موسوي مقدم تصريح کرد: 50 درصد مشکلات ازدواج به خلف وعده دولت برمي‌گردد و دولت با اين خلف وعده بي‌اعتمادي را در جوانان به وجود مي‌آورد که اگر در اين جا رسانه در اين جا تبليغاتي انجام دهد باز اعتمادي جلب نمي‌شود.

قائم مقام رسانه ملي بيان کرد:يکي ديگر از مسائل افزايش روابط دختر و پسر در چارچوب آن چه که در رسانه گفته مي‌شود با آن چه که در محيط دانشگاه و جامعه وجود دارد، منطبق نيست.

وي بيان کرد: فضاي عمومي در يک جامعه بسيار مهم است؛ زيرا اين فضا مشکلات بسياري را حل مي‌کند که متاسفانه امروزه بر روي آن کمتر کار شده است.

حجت‌الاسلام موسوي مقدم در رابطه با تاکيدات آموزه‌هاي ديني بر روي فضاي موجود در جامعه اظهار داشت: شرايط و تبليغات اشتباه مي‌تواند يک لباس حق را بر تن بي‌حقي کند.

وي بيان کرد:در حوزه سياست هم بايد توجه داشت و مشكلات بين دولتمردان را تا آن جا که امکان دارد رسانه‌اي نکرد، تا مردم دچار ناراحتي نشوند زيرا اين رفتارها بر روي جوانان بسيار تاثيرگذار است.


قائم مقام رسانه ملي اظهار داشت:جامعه شناسان معتقدند بسياري از مسائل را نمي‌توان اجباري به فرهنگ تبديل کرد ؛بلکه بايد فضا و محيطي را به وجود آورد تا افراد آگاهانه آن را انتخاب کنند؛ البته دولت نيز در به وجود آمدن اين فضا نقش بسيار مهمي دارد.

حجت‌الاسلام موسوي مقدم در ارتباط با آموزه‌هاي ديني ما اظهار داشت: آموزه‌هاي ديني ما نياز به يک نظريه پردازي محکم دارد ؛زيرا اين آموزه‌ها به مثابه شمش طلايي است که بايد توسط نظريه پردازان به زيورآلاتي تبديل شود تا در اختيار افراد قرار بگيرد.

وي در ادامه اظهار داشت: آيت‌الله جوادي آملي اين اواخر نظريه‌هاي مهمي را در ارتباط با آثار نمايشي عرضه کرده‌اند که بسيار قابل قبول و مورد استناد است.

قائم مقام رسانه ملي در پايان خاطر نشان کرد:بايد در عرصه سياسي با توجه به تاکيدات اسلام به اخلاق ،از بداخلاقي‌هاي سياسي در فضاي جامعه دوري کرد و در اين رابطه نقش دولتمردان بسيار موثر است كه بايد کار خود را در اين رابطه جدي بگيرند و بر روي آن سرمايه گذاري کنند.


انتهاي پيام/

برچسب ها: همایش ، ملی ، اساتید ، بسیج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.