سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

وقوع آتش سوزی در مراتع گیلانغرب 70 درصد کاهش یافت

فرماندار گیلانغرب از کاهش 70 درصدی وقوع آتش سوزی در اراضی کشاورزی و مراتع طبیعی این شهرستان در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل آن خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه 

اردشیر رستمی در کمیته اطفای حریق این شهرستان افزود: سال گذشته در مجموع پنج مورد آتش سوزی در مراتع و جنگل های این شهرستان رخ داده بود.

رستمی گفت: بر اثر این آتش سوزی ها پنج هکتار از اراضی مرتعی و 10 هکتار از جنگل های این شهرستان دچار حریق شده و حدود 400 میلیون ریال نیز خسارت در بر داشت.

وی با بیان اینکه پارسال دهیاری های مناطق بحرانی و محدوده اراضی جنگلی کانون آتش سوزی به امکانات لازم برای مقابله با حریق تجهیز شدند، اظهار کرد: امسال میزان وقوع آتش سوزی در مراتع بشدت کاهش یافته است.

وی افزود: با متخلفان و عاملین ایجاد حریق در مراتع، اراضی کشاورزی و جنگلی این شهرستان بشدت برخورد می شود، واز اجرای طرح بیمه نامه بی نام ویژه عوامل امدادی این شهرستان بهنگام وقوع حوادث خبر داد.

برگزاری مانور اطفای حریق، تیغه زنی و پاکسازی علف های هرز مجاور راه ها، تامین امکانات اولیه اطفای حریق، اطلاع رسانی عمومی در نقاط بحرانی، تهیه بانک اطلاعات اطلاع رسانی فوری از طریق پیامک، تشکیل نشست و همایش آموزشی ویژه دهیاران و اجرای طرح مراقبت و کنترل در نقاط مورد نظر با همکاری نیروهای انتظامی، محیط بانان و یگان حفاظت منابع طبیعی از جمله مصوبات این جلسه بود.

گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه با بیش از 65 هزار نفر جمعیت، 175 هزار و 369 هکتار عرصه ملی و طبیعی شامل 74 هزار و 922 هکتار جنگل و 100 هزار و 447 هکتار مراتع و نیرزار دارد/س


 

برچسب ها: کاهش ، وقوع ، آتش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.