سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

آیین‌نامه " رزم نامه طراز" ارتش، تدوین شد

معاون آموزش نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: آیین‌نامه " رزم نامه طراز"، با الگو گرفتن از پیشرفته‌ترین روش‌های جنگی جهان تدوین شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، حسین شکوهی، دیروز در نشست خبری رزمایش بیت‌المقدس 25، که با حضور برخی از اصحاب رسانه و در محل فرماندهی مرکز آموزش توپخانه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در نخستین سال حمله نیروهای بعثی عراق، 140 عملیات آفندی و پدآفندی در مناطق غرب و جنوب غربی ایران انجام شد.

وی با بیان اینکه نخستین عملیات بزرگ دلاور مردان ایرانی در مهرماه سال 1360، "حصر آبادان" را به دنبال داشت، بیان کرد: در عملیات "کربلای 1"، ارتباط نیروهای دشمن در شمال و جنوب خوزستان قطع و در عملیات "کربلای 2" (فتح‌المبین) نیز، خوزستان بار دیگر در آغوش ایران اسلامی جای گرفت.

معاون آموزش نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: در فروردین‌ماه سال 1361 و پس از عملیات "فتح‌المبین"، برای از بین بردن فرصت بازسازی نیروهای عراقی، با مدیریت شهید صیاد شیرازی و هماهنگی بسیار خوبی که بین نیروهای سپاهی و ارتشی به وجود آمد، "عملیات بیت‌المقدس" شکل گرفت.

شکوهی افزود: "عملیات بیت‌المقدس" به وسیله چهار قرارگاه، چهار مرحله و در مدت 25 روز طرح‌ریزی شد و در خرداد ماه سال 1361، نیروهای ایرانی "اهواز" را از چنگ دشمنان کشور خارج کردند.

وی با اشاره به رزمایش بیت‌المقدس 25 که در منطقه نصرآباد اصفهان و در وسعت 800 کیلومتر مربع برگزار می‌شود، تصریح کرد: این رزمایش از سوی نیروهای فرضی دشمن و با یک نوع عملیات روانی گسترده آغاز می‌شود.

معاون آموزش نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در "رزمایش بیت‌المقدس 25"، گستردگی عملیات جنگ روانی دشمن به صورت خاصی انجام می‌شود، اظهار داشت: پهبادهای ایرانی" نیز در منطقه رزمایش امر شناسایی را بر عهده می‌گیرند و با ابلاغ دستور سلسله مراتب فرماندهی، یگان‌های شرکت‌کننده رزمایش از پادگان‌های خود حرکت و به صورت پوشیده، به مناطق پراکنده دور و نزدیک اعزام و بلافاصله در مواضع خود استقرار پیدا می‌کنند.

شکوهی تاکید کرد: ماهر‌ترین نیروهای ارتش و در شکل "یک دشمن فرضی" برای رزمایش دو طرفه بیت‌المقدس 25، انتخاب شده‌اند.

وی ادامه داد: در رزمایش بیت‌المقدس 25، از تفنگ تک تیرانداز "شاهر"، خودروهای تاکتیکی نینوا، تانک بهینه سازی شده "اسکورپین"، بی‌سیم فدک و تیربار "اخگر" استفاده می‌شود.

معاون آموزش نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین در مورد تدوین آیین‌نامه "رزم نامه طراز" تصریح کرد: در این آیین‌نامه که چگونگی روش‌های جنگی نوین، در نظر گرفته شده است، از پیشرفته‌ترین الگوهای جهانی استفاده می‌شود/س 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.