سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصويري/ شکست اجلاس سران اتحاديه اروپا در بروکسل

پس از چهار ساعت بحث و گفتگو اجلاس سران اتحاديه اروپا در بروکسل بدون دستيابي به توافقي درباره مبارزه با فرار مالياتي پايان يافت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، ديويد کامرون نخست وزير انگليس هنگام ورود به محل اجلاس گفت: اين اجلاس يکي از اجلاس هاي مهم محسوب مي شود. ما به وضع مالياتهاي کم براي شرکتهاي تجاري اعتقاد داريم زيرا اين موضوع سبب تشويق سرمايه گذاري مي شود و اگر اين کار انجام شود شاهد افزايش کار آفريني خواهيم بود .دوست دارم که انگليس در رقابت جهاني برنده باشد اما ما بايد مطمئن باشيم که نرخ هاي مالياتي به گونه اي باشد که شرکت هاي تجاري آنها را بپردازندکه اين موضوع به همکاري بين المللي و  به اشتراک گذاشتن اطلاعات مالياتي نيازمند است.

وي افزود:قصد دارم که موضوع ماليات ها را در راس مطالب  نشست گروه هشت مطرح کنم و مهم است که ما اطمينان لازم را به اتحاديه اروپا در اين باره بدهيم تا در تعامل با هم بتوانيم اين طرح را به نتيجه برسانيم.اين موضوع براي کشورهاي ما و جهان در حال توسعه موضوع و طرحي مهم به شمار مي رود و اميدوارم که امروز به پيشرفت هايي در اين باره برسيم.


اندا کني نخست وزير ايرلند هم گفت:نرخ ماليات ايرلند قانونمند و خيلي شفاف است و ما هيچ معامله ويژه اي با اشخاص و شرکت هاي تجاري در اين باره نداشته ايم.لازم است در اينجا به اين نکته اشاره کنم که برنامه ريزي مالياتي تهاجمي در محيطي بين المللي در شرايط فعلي در مرکز توجه قرار گرفته است.گزارش سازمان همکاري و توسعه اروپا در ماه جولاي گذشته هم تاييد کننده اين موضوع و بر اساس شفافيت رژيم مالياتي در محيطي بين المللي  تنظيم شده بود.ايرلند در جبهه نخست اين موضوع قرار گرفته  و يکي از  نخستين کشورهايي است که  توافق نامه اي را با آمريکا درباره به اشتراک گذاشتن اطلاعات مالياتي به امضاء رسانده است.

فرانسوا اولاند رئيس جمهوري فرانسه هم گفت:زماني که ما با کسري بودجه روبرو هستيم و به دنبال درآمد ساليانه  براي مقابله با آن هستيم بايد به جاي شانه خالي کردن و افزايش ماليات آنهايي که ماليات پرداخت مي کنند ، خود اين درآمد را از راهي ديگر کسب کنيم.اين موضوع به عدالت و مديريت برمي گردد.


آنگلا مرکل صدراعظم آلمان هم گفت:اين موضوع  مهمي است و ما بايد مردم را تشويق کنيم در هنگام پرداخت ماليات رو راست باشند.تصميم درباره فساد مالياتي و فرار از ماليات هم موضوع مهمي است و امروز هم يکي از روزهاي مهم درباره بررسي اين موضوع محسوب مي شود.


سران اروپا تا پايان سال مهلت خواستند تا قوانين مبارزه با فرار مالياتي را تغيير دهند.
به رغم ادامه فشارها بر اتريش و لوکزامبورگ ، هيچ تصميم مشخصي درباره مسئله فرار مالياتي گرفته نشد.  نخست وزير لوکزامبورگ و  صدر اعظم اتريش، هر دو باهم وارد اين نشست   شدند و هر دو در طول مذاکرات همچنان بر مواضعشان در حفظ اسرار بانکي مشتريانشان تاکيد کردند.


مبادله خودکار اطلاعات در زمينه سپرده هاي خارجي ؛ گام کليدي در مبارزه با فرار مالياتي محسوب مي شود.

اتريش و لوکزامبورگ مي گويند با مبادله اطلاعات بانکي مخالفتي ندارند اما مي خواهند سوئيس و موناکو و سه کشور کوچک ديگر  اروپايي نيز اقدام مشابهي بکنند.


يونکر گفت :ما بعد از مذاکره با سوئيس و ديگر کشورها در حدي که بتوانيم  قوانين جديد مربوط به ماليات بر سپرده ها را اجرا خواهيم کرد. ما با گسترش اين قوانين موافقيم اما بايد  ببينيم در سايه مذاکرات  تا چه حد مي توان اين مقررات را اجرا کرد.

وي تاکيد کرده است در صورت موفقيت آميز بودن مذاکرات از سال2015 کشور لوکزامبورگ نيز اطلاعات خود را به اشتراک خواهد گذاشت.


مارتين شولتز رئيس پارلمان اروپا گفت: قبل از هرچيز بسيار شوکه شديم. سالها است که  پارلمان اروپا و پارلمانهاي ملي خواستار اقدام قاطع براي مبارزه با فرار مالياتي هستند و اکنون هيچ اتفاقي نمي  افتد. اين نشانه بدي  است.


در اين نشست علاوه بر مسئله فرار مالياتي درباره تقويت سياست هاي بخش انرژي در اتحاديه اروپا نيز گفتگو شد.

برچسب ها: اروپا ، نشست ، بروکسل ، مالیان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.