سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/

تولید سالانه 42 هزار تن محصولات دامی عشایر لرستان

استاندار لرستان گفت: عشایر به عنوان یکی از قشرهای تلاشگر و مولد، نقش مهم و سازنده‎ای در چرخه تولیدات، رشد و توسعه اقتصادی کشور دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران لرستان  دهمرده افزود: معیت عشایری کشور از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به ویژه در دوران دفاع مقدس، حضور حماسی و ارزشمندی در صحنه‎های مختلف دفاع از کشور، ارزش‎های اسلامی و آرمان‎های والای انقلاب داشته است.

دهمرده تاکید کرد: برهمین اساس، خدمت‎رسانی به جمعیت عشایری به عنوان یک اقدام ارزشمند، باید مورد توجه همه مسوولان به ویژه دستگاه‎های متولی امور عشایری باشد.

نماینده عالی دولت در لرستان اضافه کرد: برنامه‎ریزی برای انجام فعالیت‎های فرهنگی و آموزشی متناسب با فعالیت و نیاز عشایر امری مهم و ضروری است که باید به عنوان یک سرمایه‎گذاری ارزشمند و مفید مورد توجه قرار گیرد.

او با اشاره به فعالیت‎های دامپروری، کشاورزی و فرهنگی، هنری عشایر، افزود: ارائه آموزش‎های لازم، موجب افزایش بهره‎وری و کارآمدی عشایر در عرصه کار و تولید خواهد شد.

استاندار همچنین بر ضرورت احداث محورهای ارتباطی و راه دسترسی مناسب و تامین نیازهای درمانی، خدماتی، بهداشتی و آموزشی برای عشایر استان تاکید کرد.

مدیرکل امور عشایری لرستان نیز دراین دیدار با اشاره به اینکه جمعیت عشایری لرستان سهم قابل توجهی در تولید و تامین نیازهای مصرفی جامعه دارند، گفت: عشایر لرستان سالانه 12 هزار تن گوشت قرمز، 29 هزار تن شیر و یک هزار تن پشم تولید و به بازارهای استان روانه می‎کنند./س

برچسب ها: تولید ، سالانه ، محصولات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.