سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

باید نگاه شهرداری به تولیدکنندگان غذای روح تغییر کند

یک فعال فرهنگی گفت :در حال حاضر با ناشران و تولیدکنندگان غذای روح مانند تولیدکنندگان کالای تجاری برخورد می شود که این نگاه در حوزه شهرداری و شورا باید تغییر کند.


محمد کاظم دبیری در گفتگو با  خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد تصریح کرد :مشهد ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به قطب نشر کشور با توجه به حضور بیش از 25میلیون زائر ونیزوجود بیش از400 ناشر می تواند از پتانسیل شورا و شهرداری برای تحقق این مهم استفاده کرد

مسئول دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی  شب گذشته در جمع ناشران شهر مشهد اظهار داشت : متاسفانه امروز در پایتخت معنوی ایران اسلامی به جای سوغات فرهنگی ، سوغات چینی به زائر ارائه می شود .

وی به تسهیل در روابط فرهنگی و اجتماعی با استفاده از تصویب قوانین و مقررات شهری تاکید کرد و افزود: حمایت از موسسات فرهنگی و قرآنی امروز در دستور کار شهرداری مشهد وجود دارد اما این حمایت ها باید هدفمند بوده و منتج به برون دادی مثبت به نفع مردم باشد.

دبیری توجه ویژه به بازار کتاب ناشران گلستان مشهد به عنوان محلی برای ارائه دستاوردهای حوزه نشر مشهد را لازم و ضروری دانست و افزود : تقویت این بازار ،ایجاد نمایشگاه های دائمی کتاب در سطح شهر زمینه کتابخوانی بیشتر را فراهم می کند.

ناشران نیز در این جلسه با بیان اینکه انقلاب اسلامی فرهنگی بوده و باید به مساله نشر و کتاب بیشتر توجه شود گفت : در حال حاضر بیشتر فضاهایی که ناشران می توانند استفاده کنند در اختیار شهرداری است و این فضا می تواند به صورت بهینه استفاده شود.

آنها همچنین بر ایجاد باغسرای فرهنگی و حمایت از کتابفروشان و ناشران و نیز ایجاد شهر کتاب در پایتخت معنوی ایران تاکید داشتند/ س

 


برچسب ها: تولید ، غذا ، گشهرداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.