سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/

اخذ مجوز 36 رشته دکترا و ارشد در پردیس‎های دانشگاه

رئیس دانشگاه لرستان از کلنگ‎زنی مجتمع رفاهی فرهنگی این دانشگاه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران لرستان زمانیان افزود: در حال حاضر دانشگاه لرستان دارای 7 دانشکده و 4 مرکز اقماری است.

وی با اشاره به به اینکه همچنین 223 هیأت علمی اعم از استادتمام، دانشیار، استادیار و مربی در این دانشگاه فعالیت می‎کنند، ادامه داد: در سال 91-90، 182 نفر را بورسیه کردیم و این در حالی است که در سال 84 این تعداد 3 نفر بودند؛ همچنین قصد داریم در بهمن‎ماه سال‎جاری 100 نفر دیگر از اعضای هیأت علمی را بورسیه کنیم.

دکتر زمانیان با بیان اینکه 70 درصد اعضای هیأت علمی این دانشگاه استادیار به بالا هستند، تصریح کرد: همچنین 8 هزار و 495 دانشجو در مقطع دکترای حرفه‎ای، کارشناسی ارشد و کارشناسی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وي گفت: در حال حاضر تعداد دانشجویان دکترای این دانشگاه 200 نفر است که اول مهرماه این تعداد به 206 نفر افزایش خواهد یافت.

رئیس دانشگاه لرستان بیان کرد: تا پایان نیمه اول سال 89، 55 رشته داشتیم و این در حالی است که از سال 89 تاکنون، 103 رشته به مجموع رشته‎ها افزوده شده است.

دکتر زمانیان با بیان اینکه افتتاح شعبی از دانشگاه لرستان در شهرستان‎ها جزء مصوبات سفر اول هیأت دولت به استان بوده، بیان کرد: در همین خصوص 4 شعبه از دانشگاه لرستان به صورت تک‎جنسیتی در شهرستان‎های پلدختر، کوهدشت، نورآباد و الشتر راه‎اندازی شد.

وی از اخذ مجوز 13 رشته دکترا و 23 رشته کارشناسی ارشد در پردیس‎های این دانشگاه خبر داد و افزود: اول مهرماه در این پردیس‎ها دانشجو پذیرش خواهد شد.

رئیس دانشگاه لرستان اظهار کرد: در طی برنامه چهارم توسعه 14 هزار و 750 مترمربع برای پروژه‎های عمرانی اخذ مجوز داشتیم و این در حالی است که تنها در سال 90 مجوز ماده 215، 32 هزار مترمربع را اخذ کردیم.

دکتر زمانیان یادآور شد: سال گذشته در افتتاح پروژه‎های عمرانی در قالب 22 هزار و 400 مترمربع رکورد زدیم که این پروژه‎ها شامل پردیس شهدای دانشگاه، خوابگاه حضرت معصومه(س)، بانک تجارت دانشگاه، دانشکده دام‎پزشکی، ساختمان دانشکده علوم پایه و توسعه سلف سرویس بوده است.

او خاطرنشان کرد: همچنین 1400 مترمربع در ضلع غربی دانشگاه، 20 کلاس درس و یک سالن IT اخذ کردیم.

رئیس دانشگاه لرستان اخذ مجوز پژوهشکده سنگ، راه‎اندازی پارک علم و فناوری و آزادسازی حریم قلعه فلک‎الافلاک را از دیگر اقدامات دانشگاه برشمرد و افزود: با توجه به اینکه لرستان 25 درصد منابع سنگ ساختمانی کشور را دارد و از نظر تولید بعد از اصفهان، دومین استان کشور محسوب می‎شود، توانستیم مجوز پژوهشکده سنگ را اخذ و در این راستا گروه‎ها تشکیل شده و درصدد جذب اعتبار آن هستیم.

دکتر زمانیان بیان کرد: به منظور تجهیز آزمایشگاه‎های دانشگاه 3 میلیارد تومان تجهیزات خریداری شده است.

وی از کلنگ‎زنی مجتمع رفاهی فرهنگی دانشگاه لرستان در باغی به مساحت 9 هزار مترمربع که شامل 7 طبقه ساختمان، هتل، سالن پذیرایی و استخر است، خبر داد.

رئیس دانشگاه لرستان اظهار کرد: 505 کارمند غیر هیأت علمی داریم و نسبت کارمند به تعداد اعضای هیأت علمی کاهش یافته، همچنین نسبت دانشجو به کارمند 16 به 1 است.

دکتر زمانیان از برگزاری 30 کرسی آزاداندیشی و 20 جلسه انتخاباتی در دانشگاه لرستان خبر داد و گفت: در طی سال 91-90 مدیر امور فرهنگی و معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه موفق به کسب عنوان‎های برتر بین دانشگاه‎های سراسر کشور شدند./س

برچسب ها: اخذ ، مجوز ، کلنگ زنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.