سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پورشه کایمن S در برابر سایون FR-S

با نشستن روی صندلی‌های اسپرت سایون اولین چیزی که جلب توجه می‌کند استفاده بیش از حد از پلاستیک است اما ترکیب رنگ قرمز با کابین مشکی کمی این مشکل را کمرنگ تر می‌کند. (پلاستیک استفاده شده در این خودرو از نوع مرغوب می‌باشد) بر هر حال سایون دارای کابینی ساده اما با کیفیت است.

 به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، دو خودروی اسپرت، یکی از آسیا و دیگری از اروپا. رقابت تنگاتنگ بین پورشه کایمن و سایون FR-S می‌تواند بسیار جذاب باشد، پس اگر می‌خواهید بدانید کدام خودرو پیروز میدان است ادامه مطلب را بخوانید.سایون FR-S و سوبارو BR-Z هر دو در خط تولید سوبارو در کشور ژاپن تولید می‌شوند. بیشتر جوانان سایون می‌خرند چرا که دارای قیمت کمتری نسبت به سوبارو می‌باشد اما اگر سایون خریدید دیگر به دنبال رهیاب ماهواره ای، تهویه خودکار و سیستم استارت بدون کلید نباشید. از لحاظ فنی سوبارو و سایون هر دو دارای موتور چهار سیلندر 2 لیتری خطی با پاشش مستقیم می‌باشند.در پورشه شاهد امکانات بی‌شماری هستیم تا حداقل این اختلاف قیمت جبران شود، سیستم صوتی BOSE و سیستم ناوبری به قیمت 3640 دلار، مجموعه کامل امکانات رفاهی به قیمت 2230 دلار، سیستم PASM به قیمت 2090 دلار، لاستیک کاررا به قیمت 1550 دلار و دیفرانسیل عقب ضد لغزش به قیمت 950 دلار (رنگ آبی خاص این خودرو هم 710 دلار قیمت دارد!). این همه امکانات در مقابل سایون!؟ نکته جالب این است که ارزان‌ترین آپشن پورشه جاسوئیچی چرم 95 دلاری است تا ست داخل خودرو کامل شود.اتحاد تویوتا و سوبارو سبب تولد خودروهایی کوچک و اسپرت با نامهای GT86 , BRZ شد تا آسیا هم در زمینهٔ خودروهای اسپرت حرفی برای گفتن داشته باشد (البته قبلاً GT-R این لیاقت را ثابت کرده بود). سایون FR-S نیز خواهر دوقلوی تویوتا Gt86 محسوب می شود و ماشینی اسپرت و دیفرانسیل عقب با وزن 1224 کیلوگرم می‌باشد. فضای داخلی و صندوق عقب جادار، خودرویی کاملاً کاربردی به وجود آورده است به صورتی که شما برای رفتن با همسرتان به خرید نیز به مشکل بر نخواهید خورد.

Porsche Cayman 2012 vs. Scion FR-S 2012

Porsche Cayman 2012 vs. Scion FR-S 2012

به موضوع اصلی برگردیم، سایون با قیمت 25.092 دلار و پورشه کایمن با قیمت 76.560 هزار دلار راهی این رقابت شده‌اند. این اختلاف قیمت سبب شکست پورشه و پیروزی تویوتا نمی‌شود، باید دید که این اختلاف قیمت برای چیست؟ و آیا این دو می‌توانند با هم رقابت کنند؟

Porsche Cayman 2012

همان طور که می‌دانید پورشه مشغول کامل کردن سبد محصولات خود است، از ماکان شاسی بلند گرفته تا 918 سوپر اسپرت. کایمن که همانند 911 اصالت خود را حفظ کرده است دارای 1376 کیلوگرم وزن و 320 اسب بخار قدرت می‌باشد. برای این رقابت کایمن S انتخاب شده است و باید بدانید کایمن R اصلاً برای این مقایسه خوب نبود چرا که قدرت آن بیشتر و قیمت آن هم حدود 10 هزار دلار گران‌تر بود و با تمام امکانات قیمت آن حدود 100 هزار دلار می‌شد.

Scion FR-S 2012

 
با نشستن روی صندلی‌های اسپرت سایون اولین چیزی که جلب توجه می‌کند استفاده بیش از حد از پلاستیک است اما ترکیب رنگ قرمز با کابین مشکی کمی این مشکل را کمرنگ تر می‌کند. (پلاستیک استفاده شده در این خودرو از نوع مرغوب می‌باشد) بر هر حال سایون دارای کابینی ساده اما با کیفیت است.
 
 

 
 
 
زمانی که دور موتور را به 6400 برسانید می‌توانید در عرض 6.4 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر در ساعت دست یابید. اما 200 اسب بخار قدرت سایون برای تجربه سرعت و ویراژ در جاده‌ها اصلاً کافی به نظر نمی‌رسد …سایون کمی در فرمان پذیری مشکل دارد اما نباید گفت که این خودرو هندلینگ خوبی ندارد، وقتی که قدرت روی تایر های آن وارد می‌شود صدای جیغش گوش را کر می‌کند و زمانی که سیستم کنترل پایداری آن را خاموش کنید به راحتی سایون از مسیر منحرف می‌شود. یکی از راننده های تست به این خودرو می‌گفت دیوانه! برای همین است که تیونر ها بیشتر به سراغ این خودرو می‌روند تا کایمن. با تمام این ویژگی‌های سایون رتبه دوم را از آن خود کرد اما چرا پورشه اول شد؟
 
 
 
با سوار شدن داخل پورشه قلبتان به سرعت شروع به تپیدن می‌کند و با کابینی متفاوت روبرو می‌شوید که ظرافت آلمانی در آن بیداد می‌کند، زمانی که پای خود را محکم روی پدال گاز فشار می‌دهید آدرنالین خونتان سرازیر می‌شود! برای همین است که کایمن حدود 2.5 برابر بیشتر از سایون قیمت دارد. زمانی که پای خود را از روی پدال گاز بر ندارید حداکثر می‌توانید به دور موتور 7400 برسید. کایمن در شرایط سخت عکس‌العمل خوبی دارد و بسیار پایدار است یکی از دلایل آن هم قرار دادن موتور خودرو در وسط می‌باشد. دیسک‌های ترمز سوراخ دار و سیستم تعلیق روغنی پورشه حس اطمینان را در سرعت‌های بالا به راننده می‌بخشد. ساختار محکم بدنه و شاسی حس خوبی القا می‌کند، اما اگر پول کافی برای چرم کابین ندارید و به پلاستیک رضایت می‌دهید حس خوبی به شما دست نمی‌دهد.
 
 
 
 
 
 
سیستم تعلیق فعال پورشه در حالت COMFORT سواری نرم و راحتی در اختیارتان می‌گذارد اما وقتی که محکم روی پدال گاز فشار دهید حالت SPORT فعال شده و عملکرد و پایداری بهتری در اختیارتان می‌گذارد. کایمن در عرض 4.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر می‌رسد و مسافت 400 متر را در عرض 13 ثانیه طی می‌کند (البته با راننده حرفه ای) در اینجاست که نتیجه می‌گیریم این اختلاف قیمت کاملاً حق پورشه می‌باشد، اگر برای شما کایمن گران است گزینه ای دیگری موجود است:خودروی کاربردی سایون FR-S که تنها با پرداخت 25 هزار دلار می‌توانید سوار خودرویی اسپرت از سرزمین سامورایی‌ها شوید.همان طور که می‌دانید برای انتخاب بهترین خودروی سال 2013 ، کایمن و سوبارو BR-Z هر دو کاندید شدند که موجب دوم شدن سوبارو شد و کایمن از مقابله با آن باز ماند. اگرچه از لحاظ فنی سوبارو با سایون هیچ فرقی نمی‌کنند.
 
برچسب ها: بازار ، ماشین ، تویوتا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.