سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون خبر داد

هاشمیان: نتایج 54 نمونه کنترل دوپینگ منفی بوده است

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون از اعلام نتایج 54 نمونه تست دوپینگ خبر داد و درباره رای کمیسیون استیناف دوپینگ به نکاتی اشاره کرد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، وی در این باره گفت:  براساس اعلام آزمایشگاه کلن آلمان، نتایج 54 نمونه ارسال شده از سوی کمیته پزشکی که مربوط به مسابقات جام حذفی باشگاههای کشور و هفته های پایان لیگ برتر کشور بوده،  منفی گزارش شد.

هاشمیان در ادامه در خصوص رای کمیسیون استیناف دوپینگ احمدی گفت: بر مبنای ماده 105 آیین نامه ملی کنترل دوپینگ فوتبال ایران، هر فردی که تحت تاثیر آرا کیمسیون بدوی و  استیناف دوپینگ مشمول مجازاتی شده باشد، می تواند صرفا برای یک بار و با استناد به دلایل و مواردی که در زمان رسیدگی اولیه و یا استیناف غیرقابل دسترس بوده، اعاده دادرسی کند. بر همین اساس حمید احمدی با مراجعه به کمیته پزشکی اعلام کرد که قصد دارد در اعاده دادرسی نسبت به معرفی فردی که باعث دوپینگ وی شده است، اقدام کند و خواستار حضور فرد مورد نظر در جلسه اعاده دادرسی شد. لازم به ذکر است ابراهیم صادق دقیقی تحت عنوان پزشکیار در کنار تیم شهید منصوری فعالیت می کرده ولی فاقد هر گونه مجوزی از سوی کمیته پزشکی بوده است و بازیکن اعلام کرده که وی عامل ورود ماده ممنوعه به بدنش بوده است.

رئیس کمیته پزشکی در ادامه گفت: فرد نامبرده در جلسه حضور یافت و تنها مدرک قابل ارائه وی دادن داروی محتوی ماده ممنوعه به بازیکن بوده است. اعضای کمیسیون در جریان رسیدگی پرونده با ادعای متناقض روبرو شدند، ضمن اینکه ادعای یک فرد دلیل سلب مسئولیت از ورزشکار نیست چه بسا که در مجموع و  با این شبهه که ممکن است بازیکن محروم شده و شخصی که تحت عنوان پزشکیار در کنار تیم حضور داشته و اعتراف هم کرده ، قصد انحراف مسیر رسیدگی را داشته باشند، کمیسیون استیناف دوپینگ پرونده را جهت رسیدگی به این  احتمال تخلف جدید به کمیسیون بدوی ارجاع کرده است.

وی در پایان گفت: بر همین اساس چنانچه کمیسیون بدوی در رسیدگی خود به این نتیجه برسد که بازیکن محروم و فردی که اعتراف به دادن دارو به بازیکن کرده است قصد فریب اعضای کمیسیون را دارند  و می خواهند از مسیر رسیدگی درست و دقیق، انحراف ایجاد کنند، احتمال تشدید مجازات و محرومیت سنگین برای بازیکن و فرد موردنظر به شدت وجود دارد./زر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.