سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر ارشاد از برگزاری همایش صائب تبریزی و شعر اخلاقی در خردادماه جاری خبرداد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری "همایش صائب تبریزی و شعر اخلاقی"در هفتم خردادماه جاری خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ " سید محمد حسینی " با اعلام این خبر افزود: در این همایش جمعی از نخبگان،فرهیختگان، شخصیت های ادبی و هنری و اهالی فرهنگی نیز حضور خواهند داشت.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی هدف از برگزاری این همایش را ایجاد انگیزه در شاعران جوان برای خلق اشعار اخلاقی دانست و گفت:به شعر اخلاقی در فضای ادبی کشور کمتر توجه شده است. 
وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: صائب تبریزی شاعری فرهیخته و اثرگذار در ادبیات فارسی است اما آنچنان که باید، از این شاعر تجلیل نشده و این همایش می تواند زمینه تکریم این شاعر گرانقدر را فراهم آورد.
حسینی یادآور شد که یکی از مروجین شعر صائب تبریزی مقام معظم رهبری بوده و معظم له در سخنان فراوان به اشعار صائب تبریزی اشاره و شاعران جوان را به سرودن چنین اشعاری تشویق کرده اند.
همچنین دبیر همایش صائب تبریزی در مورد این همایش گفت: فراخوان نخستین همایش صائب تبریزی و شعر اخلاقی در بخش های مختلف، اسفندماه سال 91 منتشر و استقبال قابل توجهی از این رویداد شده است.
حجت الاسلام زمانی ابراز امیدواری کرد: بخش عمده ای از مقالات برتر رسیده به این همایش چاپ و در روز برگزاری آن به علاقه مندان عرضه شود.
 نشست خبری " نخستین همایش صائب تبریزی و شعر اخلاقی در بخش های محتلف" روز شنبه چهارم خرداد ماه با حضور " سید محمد حسینی " وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار خواهد شد./ص
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.