سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

بیش از 500 گونه جانوری در 13 منطقه حفاظت شده استان زیست می کنند

این گونه های جانوری شامل انواع پستانداران، پرندگان، خزندگان و انواع ماهیان آب شور و آب شیرین است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ،  مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: بیشتر این گونه ها در مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست و در مناطق تالابی، کوهستانی و کویری زیست می کنند.

افسری با اشاره به اینکه برخی از این گونه ها شامل سنجاب بلوچی، ، تمساح تالابی (گاندو) ، مارمولک تاجدار از گونه های منحصر به فرد استان سیستان و بلوچستان است گفت: مناطق تحت مدیریت این اداره کل بیش از یک میلیون 482 هزار هکتار است که 8 درصد از مساحت استان را در برمی گیرد.

پناهگاه حیات وحش هامون، منطقه حفاظت شده گاندو، منطقه حفاظت شده جنگلی پوزک، شیله، منطقه شکار ممنوع بزمان، بلبل آب ، مک سرخ و پزم از مهمترین مناطق حفاظت شده است.

در این میان منطقه حفاظت شده گاندو با مساحت بیش از 465 هزار هکتار یکی از بزرگترین منطقه حفاظت شده استان است که در آن جانورانی چون تمساح تالابی(گاندو)، لاک پشتان دریایی، ماهی گل خورک، دلفین ها، میگوها، پرندگانی نظیر فلامینگو، پلیکان، باکلان، کاکائی ها و پرستوهای دریایی و تلیله ها و همچنین جبیر، کفتار، شغال، روباه شنی و سنجاب بلوچی زیست می کنند.

افسری همچنین از وجود موزه تاریخی طبیعی با بیش از 200 گونه جانوری در زاهدان خبر داد و گفت: در این موزه گونه های نادر از جمله تمساح، خرس سیاه، سنجاب، پذندگان شکاری و پلنگ به صورت تاکسیدرمی نگه داری می شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.