سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه سازمان خصوصی سازی برای عرضه سه بلوک

رئیس اداره عملیات بازار فرابورس از برنامه سازمان خصوصی سازی برای عرضه بلوك 55.66 درصدي شركت پتروشيمي تبريز در 18خرداد و بلوک های پتروشیمی زنجان و سهامی فرش ایران در 19خرداد خبر داد.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، بهنام محسنی با اعلام این خبر افزود: سازمان خصوصي سازي به وكالت از شركت ملي صنايع پتروشيمي ايران، 2ميليارد و 772 ميليون و 981هزار و 200 سهم معادل 55.66 درصد از سهام شركت پتروشيمي تبريز را به نرخ پايه هر سهم 4076 ريال، به صورت يكجا يا نقد و اقساط و با شرايط 15درصد نقد ما بقي اقساط 6ساله شنبه 18خرداد در بازار سوم به فروش مي رساند.
 
وی ادامه داد: سازمان تامين اجتماعي، بانك تجارت، سهام عدالت، بانك رفاه و سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح و صندوق بازنشستگی کشوری از ديگر سهامداران عمده شركت محسوب مي شوند.
 
محسنی تصریح کرد: شركت پتروشيمي تبريز 4.9 هزار ميليارد ريال سرمايه دارد و در زمینه واردات و صادرات تبدیل کلیه مواد شیمیایی و فرآورده های فرعی فعالیت دارد.
  
وی افزود: همچنین 16.14درصد از سهام صنایع پتروشیمی زنجان متعلق به شرکت ملی صنایع پتروشیمی به طور یکجا و به صورت نقد یا نقد و اقساط بابت رد دیون با شرایط 30درصد نقد، مابقی اقساط 4ساله با نرخ 15درصد به قیمت پایه 1828 ریال در 19 خرداد عرضه می شود.
 
رئیس اداره عملیات بازار فرابورس اظهار داشت: شرکت های سرمایه گذاری توسعه اعتماد، اندیشه محوران، دانایان پارس، گنجینه شایستگان از سهامداران عمده این شرکت 556.3 میلیارد ریالی هستند.
 
وی خاطر نشان کرد: در این روز شرکت 257.04میلیارد ریالی فرش ایران متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت هم قصد دارد؛ 100درصد از سهام خود را به قیمت پایه هر سهم 5493 ریال از طریق سازمان خصوصی سازی در بازار سوم به فروش برساند./س
برچسب ها: بورس ، فرابورس ، بورس کالا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.