سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

آذربایجانشرقی یك سوم از تنوع زیستی گیاهی و جانوری كشور را در خود جای داده است

مدیر كل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: این استان با دو هزار و 400 گونه گیاهی و346 گونه جانوری نزدیك به یك سوم از تنوع زیستی گیاهی و جانوری كشور را در خود جای داده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، رییسی' افزود: تنوع زیستی و رابطه اكوسیستم ها فرامرزی بوده و حفاظت از آن نیازمند نگرش جهانی است.

وی گفت: تخریب محیط زیست و فشار خارج از توان بر اكوسیستم و زیستگاه ها در یك ناحیه می تواند تنوع زیستی بخش عظیمی از یك كشور و حتی منطقه را تحت تاثیر قرار دهد.

رییسی با اشاره به تفاهم نامه مدیریت و ایجاد اولین منطقه حفاظت شده فرامزی بین المللی كشور فی مابین ایران و جمهوری ارمنستان در محدوده استان اظهاركرد: نگاه فرامرزی سازمان حفاظت محیط زیست در شمالغرب كشور، بستر مناسبی برای تنوع زیستی مناطق حفاظت شده دیزمار و شمال شرقی استان به وجود خواهد آورد.

وی از برگزاری كارگاه آموزشی آشنایی با تالاب های استان برای دانش آموزان، برنامه ریزی برای بازدید فرمانداران و بخشداران از مركز احیاء نسل مارال در منطقه و بازدید رایگان موزه های تاریخ طبیعی ادارات محیط زیست استان برای شهروندان بعنوان برنامه های روز جهانی تنوع زیستی نام برد./س

برچسب ها: تنوع ، زیستی ، گیاهی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.