سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

نهاوند بزرگترین توليد کننده ی 11 محصول عمده کشاورزي

فرماندار شهرستان نهاوند : از مجموع 14 گروه محصول عمده کشاورزي استان همدان، نهاوند در 11 گروه شاخص بوده و مقام اول را دارا است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران همدان ؛ شهرستان نهاوند  گفت: توجه به بخش کشاورزي يکي از رويکردهاي اصلي توسعه شهرستان است که در برنامه پنجم توسعه شهرستان به تفصيل به آن پرداخته شده و مورد توجه قرار گرفته است.

مجتبي مولوي گفت: شهرستان نهاوند در تعدادي از محصولات مانند گشنيز و کلزا نه تنها در استان مقام اول را دارد بلکه در سطح کشور نيز از رتبه خوبي برخوردار مي باشد.

وي گفت: کارگروه توسعه کشاورزي شهرستان در سال گذشته موفقيت ها و دستاوردهاي خوبي داشت و توانست تا 120 درصد سهميه خود را تحقق بخشد که در اين زمينه نيز مقام نخست استان را کسب کرده است.

مولوي به اعتبارات جذب شده در بخش کشاورزي نهاوند اشاره و کرد و افزود: در مجموع سال گذشته براي توسعه کشاورزي نهاوند، 101 ميليارد و 500 ميليون ريال اعتبار اختصاص يافت و تاکنون 120 ميليارد ريال از اين اعتبار جذب شده است.

وي پذيرش 280 طرح کشاورزي، دامپروري، شيلات، زنبورداري در کارگروه توسعه کشاورزي را از ديگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و افزود: اين تعداد طرح با اعتباري بالغ بر 200 ميليارد ريال به دبيرخانه کارگروه معرفي شده که تاکنون 150 طرح با اعتباري بيش از 125 ميليارد ريال به بانک هاي عامل معرفي شده اند.

وي افزود: تاکنون از تعداد 150 طرح 143 طرح با اعتباري معادل 106 ميليارد و 930 ميليون ريال در بانک ها پذيرش و مصوب شده و به مرحله عقد قرارداد رسيده است که با پرداخت اين مبلغ براي بيش از 300 نفر اشتغال مستقيم ايجاد خواهد شد.

فرماندار شهرستان نهاوند عنوان کرد: در شهرستان نهاوند 11هزار و 501 هکتار باغ ميوه وجود دارد که مهمترين محصولات آن سيب، هلو و شليل، انگور و گردو است.

وي در ادامه به خسارت 300 ميليارد ريالي سرما به باغات اشاره کرد و افزود: در پي وقوع سرماي بهاره و بارش تگرگ، خسارات شديدي به باغهاي ميوه شهرستان نهاوند وارد شد وسرمازدگي و افت دما دو هزار و 336 هکتار از باغهاي نهاوند را دچارآسيب ديدگي نمود.
مولوي افزود:مجموع محصولات توليد شده از باغات ميوه نهاوند درفصل برداشت سال گذشته 77 هزار و 500 تن بود که امسال با توجه به سرما زدگي با کاهش توليد دراين ميزان روبرو خواهيم بود.
وي همچنين گفت: در شهرستان نهاوند 15 هزار و 500 هکتار از اراضي کشت ديم گندم و جو بر اثر کم آبي و کاهش نزولات دچار خسارت شده اند./س
برچسب ها: کشاورزی ، نهاوند ، تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.