سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گاید لاین های ناباروری تدوین می شود

گاید لاین های ناباروری و آندومتریوز کامل شده و به زودی جهت اظهار نظر و نهایی شدن به مراکز ناباروری کشور ارسال می شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر احمد حسینی، رئیس نوزدهمین کنگره انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران با بیان اینکه درمان های کمک باروری و طب باروری بویژه پس از اعطای جایزه نوبل پزشکی 2010 به این حوزه شاهد پیشرفت ها و تغییرات بسیار وسیعی بوده است گفت: اولین تولد حاصل از درمان های کمک باروری در یک سیکل طبیعی و بدون استفاده از هورمون های تخمک گذاری به وقوع پیوست ولی با پیشرفتهای دارویی امروزه استفاده از این هورمونها به یک روش معمول تبدیل شده است. 

وی یاد آور شد : عليرغم استفاده جهانی از این هورمونها همیشه اثرات جانبی این داروها دغدغه پزشکان و دانشمندان بوده که باعث شده تمایل به استفاده از روشهای طبیعی و نزدیک به فیزیولوژی بدن مورد توجه قرار گیرد. 

در ادامه دکتر پارسا نژاد رئیس انجمن باروری و ناباروری ایران با بیان اینکه انجمن ناباروری ایران حدود 18 سال قبل تشکیل شده و تا کنون با 60 مرکز ناباروری وزارت بهداشت را یاری رسان بوده است . 

وی ادامه داد: همکاری با وزارت بهداشت در حوزه نیاز سنجی درمان ناباروری و مشارکت در حوزه تائید تعرفه های ناباروری از جمله اقدامات این حوزه بوده است . /ح

وی ادامه داد : انجمن ناباروری ایران گاید لاین های ناباروری و آندومتریوز را کامل کرده و به زودی برای نهایی شدن و اظهار نظر به مراکز ناباروری کشور ارسال خواهد شد. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر 12 درصد از زوجهای ایرانی نابارور هستند که شامل 2 میلیون زوج ناباروری بوده و نیازمند درمان هستند./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.