سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار وحیدی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:

دشمن توانایی اخلال در سامانه پدافندی "حرز نهم" را ندارد

وزیر دفاع گفت: دشمن به دلیل پسیو و غیرفعال بودن سامانه پدافند موشکی حرز نهم نمی‌تواند اخلالی در آن انجام دهد و تنها تعداد بسیار محدودی از کشورها این پدافند هوایی را در اختیار دارند.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار "احمد وحیدی" در حاشیه جشنواره جوان سرباز در جمع خبرنگاران گفت: انتخابات حضور قدرتمندانه و هوشیارانه مردم در صحنه است و پرسنل وزارت دفاع در کنار آحاد ملت نیز حاضر هستند و هر کمکی در برقراری بهتر انتخابات به عهده آن‌ها گذاشته شود انجام می‌دهند.

وزیر دفاع افزود: فصل نوینی از تاریخ انقلاب در تاریخ انتخابات رقم می‌خورد که همه باید نقش خود را در آفرینش این حماسه ایفا کنند.

وی درباره برگزاری پنجمین جشنواره جوان سرباز اظهار داشت: نقش سربازان عزیز ما با داشتن 60 هزار شهید در نیروهای مسلح و نقش بارز آن‌ها در دفاع، امنیت و توسعه علمی و نخبگی، ورزش، سازندگی و همه حوزه‌های دیگر یک نقش بسیار ارزشمند است که آثار آن در درون نیروهای مسلح و نیز اجتماع مشاهده می‌شود.

سردار وحیدی تصریح کرد: سربازان فصل مهمی از دوران جوانی خود را در دوران سربازی می‌گذرانند، اگر چه مدت آن کوتاه است، اما دستاوردها و محصول آن بسیار ارزشمند بوده و امروز برای گرامی‌داشت سربازان و عزیزانمان که در این حوزه درخشش بیشتری داشته‌اند و در مسابقات مختلف نقش‌آفرینی کرده‌اند جشنواره به نام حضرت علی اکبر (ع) برگزار شد.

وزیر دفاع افزود: این جشنواره چند سالی است که برگزار می‌شود و به همین مناسبت از چند دستاورد جدید که برای سربازان در دوران خدمت قابل استفاده است رونمایی کردیم.

وی تصریح کرد: سلاح تک تیرانداز، سلاح انفرادی سرباز، سلاح صائد که با تجهیزات خوبی اهداف خود را نشانه می‌رود و مهمات نافذ گلوله‌هایی هستند که به صورت جنبشی عمل می‌کنند و اهداف خود را به خوبی نابود می‌کنند و لباس استتار، پنج دستاوردی بود که به پاس خدمات سربازان عزیز و شهدای سرباز در این جشنواره رونمایی شد.

سردار وحیدی درباره تدابیر اندیشیده شده برای افزایش روحیه سربازان گفت: سربازان ما امروز از یک نشاط و کارایی بسیار خوبی در نیروهای مسلح برخوردارند و طرح‌های مختلفی نیز در این باره به اجرا درآمده که طرح سرباز نخبه از جمله آن‌هاست و عزیزانی که توانمندی علمی داشته باشند می‌توانند در موضوعات مختلف فناوری و تحقیقات کار کنند که نقش آن‌ها در این حوزه جزو سربازی آن‌ها محسوب می‌شود.

وزیر دفاع افزود: در حوزه ورزشی نیز امروز سربازان ما در میدان‌های جهانی افتخارآفرین هستند و قهرمانان جهان را در حوزه تکواندو داریم. همچنین در حوزه‌های امنیت اجتماعی، امنیت روانی و اخلاقی در داخل شهرها سربازان عزیز ایفای نقش می‌کنند که نشان از نشاط و شادابی سربازان ما دارد و راه‌های ابتکارات جدید برای ارتقای سربازان عزیز در دوران خدمتشان و بهره‌گیری از آن‌ها فراهم است.

وی با بیان اینکه این محصولات جدید برای تولید انبوه و تحویل آن آماده است، گفت: این محصولات بنا به درخواست نیروها به آن‌ها تحویل می‌شود.

سردار وحیدی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی براینکه با توجه به اتمام دوران این دولت آیا پروژه‌ای برای دولتی بعدی نیز دارید، اظهار داشت: حتماً ما پروژه‌های تحقیقاتی داریم که آثار خود را در سال‌های آینده نشان خواهد داد و به ثمر خواهد رسید.

وزیر دفاع در پاسخ به سؤال خبرنگار باشگاه خبرنگاران درباره ویژگی‌های سامانه موشکی جدید «حرز نهم» گفت: این سامانه پدافند موشکی با برد کوتاه پسیو است و در واقع می‌تواند همه اهداف خود را در برد 10 کیلومتر و در ارتفاع بالای 5 کیلومتر مورد هدف قرار دهد و به خاطر پسیو و غیرفعال بودن آن، دشمن نمی‌تواند اخلالی در آن انجام دهد.

وی افزود: تعداد بسیار محدودی از کشورها پدافند هوایی پسیو یا غیرفعال دارند و تکنولوژی آن بسیار پیچیده است که باید پردازش‌های بسیار عمیق و گسترده‌ای در آن انجام شود و از سیستم‌های اپتیکی و الکترواپتیکی و لیزری در این سامانه استفاده می‌شود، لذا سامانه حرز نهم یک محصول پیچیده و بسیار ارزشمند در حوزه پدافند هوایی است.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: دشمن ، سامانه ، حرز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.