سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اروميه/

افزایش 23 درصدی صدور برگ جریمه رانندگی در سال جاری

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی، گفت: بیشترین آمار تصادفات در آذربایجان غربی را افراد بین26تا35سال تشکیل می دهد که 34درصد را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، سرهنگ علی سعیدی، در نشست خبری پیش از ظهر امروز 29اردیبهشت ماه با اصحاب رسانه افزود: فروردین ماه سال گذشته تعداد 6 نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به دو برابر یعنی 12نفر افزایش یافته است.


 

 

وی با ابراز خرسندی از اینکه در اردیبهشت ماه جاری آمار تصادفات کاهش یافته است، گفت: در اردیبهشت ماه سال گذشته 11نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند در حالی که امسال این تعداد 8نفر بوده است.

 

وی با بیان اینکه این 8نفر از عابران پیاده بوده اند، اظهارکرد: عابران پیاده باید از پیاده رو ها استفاده کنند تا شاهد تصادفات نباشیم.

 

سرهنگ سعیدی ادامه داد:پلیس راهنمایی و رانندگی برنامه هایی مانند آموزش در صدا و سیما، نصب بنرهای آموزشی، تعامل با شهرداران سراسر استان، آموزش دانش آموزان در مدارس، و اجرای برنامه های آموزشی در مهدهای کودک را در راستای آموزش همگانی و کاهش تصادفات عابرین پیاده انجام خواهد داد.

 

وی با اشاره به اینکه بیشترین سنین تصادفات منجر به فوت بین 26تا35سال است که 34درصد را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: 22درصد تصادفات نیز بین 18تا25 سال است.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی، 66درصد تصادفات را مربوط به خودروهای سواری عنوان کرد و گفت: 7درصد نیز مربوط به موتور سیکلت ها است.

 

وی به مهمترین علل تصادفات در استان اشاره کرد و افزود: عدم توجه به جلو با 32درصد بیشترین علل تصادفات در استان است که در اثر صحبت با گوشی تلفن همراه، صحبت با سرنشینان، خستگی راننده و یا کشیدن سیگار اتفاق می افتد.

 

وی در ادامه با اشاره به آمار تعویض پلاک در دو ماهه سال جاری در استان ابراز کرد: امسال16هزار و 493دستگاه پلاک خودرو تعویض شده اند که از این تعداد یک هزار و 869 دستگاه آن نوشماره بود.

 

وی ادامه داد: همچنین در سال جاری 9هزار و 215 جلد گواهینامه صادر و 10هزار و471جلد نیز تعویض شد.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی تعداد کل اخطاریه های صادره را 158 هزار و 750 برگ در 2 ماهه نخست سال گذشته عنوان کرد و افزود: متاسفانه جرایم خوردوها در سال جاری با194هزار و917برگ، افزایش 23 درصدی داشته است.

 

 سرهنگ سعیدی در ادامه از اجرای طرح تابستانی از 15خرداد تا پایان شهریور در استان خبر داد و گفت: در این رابطه در راستای کنترل ترافیکی و برقرای نظم و انضباط در راه ها، 300تیم محسوس و 40تیم نامحسوس خودرویی و موتوری در استان شکل می گیرد.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی، گفت: در اجرای این طرح اولویت کاری پلیس برخورد با تصادفات حادثه ساز، سبقت غیرمجاز، عبور از چراغ قرمز، و عدم استفاده از کمربند ایمنی است./ج1

برچسب ها: ارومیه ، جریمه ، رانندگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.