سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت 37 واحد فناور در مرکز رشد دانشگاه توانبخشي

37 واحد فناور که به همت مرکز رشد و فناوری تجهیزات پزشکی و توانبخشی ارائه شد از دستاوردهای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در شانزدهمین نمایشگاه ایران هلث است.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران، دکتر فرهاد طباطبایی عضو هیئت علمی گروه آموزش ارگونومی دانشگاه علوم بهزیستی و توانیخشی در شانزدهمین نمایشگاه ایران  هلث که در  آن جدیدترین دستاوردهای تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی  رونمایی میشود اظهار داشت: خوشبختانه در حوزه تجهیزات توانبخشی مرکز رشد فناوری تجهیزات پزشکی و توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی هم ردیف مراکز رشد مجرب نظیر مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف است و معاونت فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور  به دفعات مرکز رشد تجهیزات توانبخشی را توانمند ارزیابی کرده است .

وی اظهار داشت: تا کنون سی و هفت واحد فناور در مرکز رشد دانشگاه به ثبت رسیده که  دو مرکز موفق به  تولید ، تحویل محصول به مشتری و دریافت مالی شده است  و امید داریم سی وپنج واحد دیگر هم به این مهم دست یابند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اذعان داشت: تجاری سازی علم  و بحث علم تا ثروت موضوعی است که در هر زمان تهدید را به فرصت تبدیل می کند و اقتصاد کشور را با بهره گیری از محققان داخلی توانمند می سازد و  ما  در مرکز رشد و فناوری تجهیزات پزشکی و توانبخشی دانشگاه  برآنیم تا دانشگاه را مبتنی بر  دانش و نیاز روز  جامعه  به  فناوری و تولید محصول سوق دهیم.

دانشیار گروه آموزشی ارگونومی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی   ضمن قدردانی از مسئولین دانشگاهی در خصوص حمایت از مرکز رشد دانشگاه  گفت:  تجهیزات و آزمایشگاههای مرکز رشد بستر اجرایی کردن  بسیاری از ایده هاست و خوشبختانه  با همراهی مسئولین دانشگاه هم اکنون در مرکز رشد دانشگاه کارگاه مکانیک و الکترونیک  وجود دارد  و  بزودی شاهد افتتاح کارگاه پلاستیک نیز خواهیم بود تا پاسخگوی نیاز مخاطبان باشیم.

طباطبایی در شانزدهمین نمایشگاه ایران هلث  تصریح کرد :چرا  روند و خط تولید خودرو برای تسریع در کار و عدم خستگی کارگران رباتیک است اما  چرا  این خدمات برای کاردرمانگر و فیزیوتراپ و...  که از  ارزشمندی بالایی برخوردارند،  موجود نباشد و این در صورتی است که میتوان  با مدیریت سیستم رباتها زیر نطر متخصصین توانبخشی  به ارائه خدمات برای کاردرمانگر و فیزیوتراپها و ..پرداخت.

وی با اشاره به سخنان معاون توانبخشی سازمان بهزیستی مبنی برگستردگی بازار تجهیزات توانبخشی ،  عدم آمار و اطلاعات  در خصوص تجهیزات توانبخشی و عدم آگاهی از نیاز کشور و چگونگی ورود این تجهیزات به کشور افزود: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی  با دلایلی که  مطرح شد در ابتدای راه است  ولی ما به همت کارشناسان ، آینده خوبی را بر تکیه بر تولید داخل ارزیابی می کنیم.

طباطبایی  ضمن قدردانی از تیم همکار در مرکز رشد دانشگاه  در خصوص  برخی از  محصولات ارائه شده در شانزدهمین نمایشگاه ایران هلث اظهار داشت: در این بخش از نمایشگاه پروتز قدرتی دیده میشود که افرادی که اندام فلج تحتانی دارند با پوشیدن این پروتز میتواند راه بروند و این پروتز کاربردهای نظامی و صنعتی نیز دارد.

دانشیار گروه آموزشی ارگونومی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی  در خصوص سایر دستاوردهای مرکز رشد دانشگاه  عنوان کرد: پروتز مچ پا با مکانیک شبیه عضلات و تاندون پا وجود دارد که،  راه رفتن با آن در مقایسه با سایر پروتزها آسانتر و طبیعی تر است  و واحدفناور طراحی و تولید تجهیزات توانبخشی کودکان فلج مغزی، واحد فناور طراحی و تولید تجهیزات فیزیوتراپی رباتیک سیستم تنفسی، واحد فناور طراحی و تولید سیستمهای بیوفیدبک و تجهیزات پیشرفته ثبت تحریک سیگنال های حیاتی بدن انسان،  واحد فناور طراحی و ساخت گوشی موبایل ویژه نابینایان، واحد فناور طراحی و تولید نرم افزارهای توانبخشی و تجهیزات پیشرفته ، واحد فناور کاردرمانی مبتلا با تاخیر رشد(طراحی و ساخت تقویت کننده حرکت متقابل انگشتان شست و اشاره برای  کودکان مبتلا با تاخیر رشد و... از دیگر دستاوردهای ارائه شده توانیخشی رباتیک از سوی مرکز رشد فناوری تجهیزات پزشکی و توانبخشی  دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی می باشد.

وی خاطرنشان کرد: چرا  سیر خط تولید خودرو رباتیک است اما  چرا  این خدمات برای کاردرمانگر و فیزیوتراپ و...  که از  ارزشمندی بالایی برخوردارند  موجود نباشد؟ و این در صورتی است که میتوان  با سیستم رباتها زیر نطر متخصصین توانبخشی کار انجام دهند کمک شایانی به حوزه توانبخشی نمود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در پایان گفت: امید داریم با ارایه  خدمات حوزه تجهیزات توانبخشی  در مرکز رشد فناوری تجهیزات پزشکی و توانبخشی  در دانشگاه علوم و بهزیستی بتوانیم  گام مهمی  در ارتقاء نظام سلامت برداریم .
برچسب ها: فناوری ، پزشکی ، تجهیزات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.