سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

سرریز سدها اتفاق نیفتاده است / کاهش 30 درصدی ذخیره آب سدها

مدیرعامل شرکت امور آب استان اردبیل گفت: امسال در سدهای موجود استان اردبیل بحث سرریز را شاهد نبودیم چرا که کاهش بارندگی‌ها و برداشت اضافی امکان این سرریز را از بین برد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ داود نجفیان امروز در جلسه ستاد حوادث غیر‌مترقبه در اردبیل افزود: ما در کل کشور شاهد کاهش 20 درصدی بارندگی‌ها نسبت به پارسال بودیم و در کنار آن بهره‌برداری از روان‌ آب‌ها و ذخیره سدها نیز همچنان رو به افزایش است به طوری که ما در سد یامچی، سبلان و قوری‌چای امسال سرریزی را نداشتیم و ذخیره ما در حد متعادل بوده است.

وی گفت: با توجه به اینکه برای تامین آب شرب شهری از سد یامچی حدود یک‌میلیون متر‌مکعب آب اختصاص یافته و تامین منابع شبکه‌های زیر‌دست نیز صورت گرفته است سرریز سد یامچی به‌رغم احتمال بارندگی‌ها در ماه‌های آینده بعید به نظر می‌رسد و در خصوص سد سبلان نیز باید گفت با ذخیره‌سازی 1.2 میلیون متر‌مکعب به نظر می‌رسد سرریز در این سد نیز امکان‌پذیر نباشد چرا که برای 2 هزار و 400 هکتار قرار است از این منابع تامینآب صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت امور آب استان اردبیل میزان ذخیره آب سد قوری‌چای را نیز 800 میلیون متر‌مکعب اعلام کرد و افزود: ‌با توجه به حجم روان‌ آب‌ها و ذخیره‌سازی‌های انجام شده و تغییرات احتمالی کاهش 30 درصدی را در منابع آبی پشت سدها شاهد و ناظر هستیم.

نجفیان یادآور شد: تاکنون بیش از یک میلیارد متر‌مکعب آب از سد ارس بر اساس پروتکل امضا شده به کشورهای همسایه اختصاص یافته که 25 درصد افزایش حجم را در این سد شاهد و ناظر هستیم.

وی در ادامه گفت: باتوجه به وضعیت کاهش بارندگی‌ها و شرایط مطلوبی که پارسال در سرریز سدهای مهم استان داشتیم به نظر می‌رسد امسال فضای تعادلی را در این زمینه شاهد باشیم ب/.

برچسب ها: اردبیل ، سرریز ، شدن ، سدها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.