سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبريز/

رياضيات در دامن ايرانيان رشد كرده است

مديركل آموزش و پرورش آذربايجان شرقي درمراسم تجليل از نخبگان خانه رياضيات استان كه با حضور استاندار آذربايجان شرقي برگزار شد با اشاره به اينكه دانش رياضيات از جمله دانش هاي مادر و پايه است افزود: رياضيات در دامن ايرانيان رشد و نمو يافته است

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، فيروز رضايي در مراسم تجليل از نخبگان خانه رياضيات استان كه ديروز با حضور استاندار آذربايجان شرقي در سالن اجتماعات اداره كل آموزش و پرورش برگزار شد از رياضيات به عنوان يكي از علوم مادر و پايه ياد كرد كه بايد بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد.

.

مدير كل آموزش و پرورش ادامه داد: برخي از قدما بر اين باور بودند كه عالم بر مباني رياضي استوار است و عدد واحد و يك را مبناي جهان هستي مي شمرند و نظام هستي شناسي خود را بر مبناي رياضي تبيين مي کردند.

وي با اشاره به اينكه رياضيات در تمدن اسلامي ايراني قدمت ديرينه اي دارد افزود: رياضيات يكي از علوم انساني است كه در دامن ايرانيان رشد و نمو يافته است.

رضايي در ادامه اظهار کرد: دانشمندان بزرگي در علوم رياضي در ايران پرورش يافته اند كه جزو برجسته ترين رياضي دانان جهان به شمار مي روند.

وي با اشاره به رصدخانه خواجه نصيرالدين طوسي در مراغه گفت: آذربايجان از قديم الايام در حوزه علوم رياضي و دانش هاي وابسته به رياضيات جزو سرآمدان كشور بوده است.

مدير كل آموزش و پرورش ضمن قدرداني از عليرضا بيگي استاندار آذربايجان شرقي كه همواره مجموعه آموزش و پرورش و به ويژه حوزه رياضيات استان را مورد لطف و مرحمت خويش قرار داده است افزود: آموزش و پرورش در صدد است پيشينه رياضي استان را با پرورش دانش آموزان مستعد در اين حوزه، همواره با نشاط و فعال نگه دارد.

دراين مراسم سه تن از نخبگان رياضي استان كه در مسابقات جهاني رياضيات در مسكو موفق به كسب مدال شده بودند و همچنين 45نفر از دانش آموزان و 7نفر از دبيران رياضي با اهداي لوح سپاس و هديه مورد تجليل و قدرداني قرار گرفتند./ج1


برچسب ها: تبریز ، نخبه ، تمدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.