سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای مردی که دوباره تمام معادلات را به هم ریخت

علی دایی اسطوره فوتبال ایران با اعلام آمادگی برای هدایت پرسپولیس در فصل جدید تمام معادلات را به هم ریخت ، وی با بازگشت دوباره اش یک قراداد 3 ساله را امضا کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، این از خصوصیات خاص و منحصر به فرد علی دایی است که بدون مقدمه و در یک لحظه تمام معادلات را به هم می ریزد. دایی در دوران بازیگری اش هم همین طور بود و در لحظه ای که هیچ کس روی او حساب باز نمی کرد و همگان از او قطع امید کرده بودند، تمام معادلات را با گل های حساسی که به ثمر می رساند، به هم می ریخت و به مرد محبوب فوتبال ایران و علاقمندان به تیم ملی تبدیل می شد.

علی دایی در روزهایی که بازی می کرد، لحظات سخت زیادی را پشت سر گذاشت اما با همان پشتکار همیشگی و انگیزه تمام نشدنی اش، همواره با گل بر می گشت و دهان منتقدانش را می بست و محبوب قلبها می شد.



دایی امروز با دایی آن روزها تفاوت چندانی نکرده و باز هم همان مرد تمام نشدنی است، مردی که در یک لحظه می تواند تمام معادلات را به هم بریزد. در روزهایی که کمیته فنی پرسپولیس برای انتخاب سرمربی جدید این تیم جلسات متعددی را پشت سر می گذاشت، به یک باره نام علی دایی مطرح شد. مردی که چنین شرایطی را در گذشته و در زمان حضورش به عنوان سرمربی تیم ملی تجربه کرده بود.

علاقمندان به فوتبال هنوز آن روزها را به یاد دارند، روزهایی که فدراسیون کفاشیان برای انتخاب سرمربی تیم ملی گزینه هایش را معرفی کرده بود و در نهایت علی دایی در برنامه 90 جمله تاریخی اش را گفت و اعلام کرد که هر کسی لابی قوی تری داشته باشد، سرمربی تیم ملی خواهد شد. در آن مقطع افشین قطبی گزینه اول فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم ملی بود اما پس از این مصاحبه جنجالی دایی، تمام معادلات به هم ریخت و علی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی شد. این در همان مقطع اعلام کرد که با خدا لابی کرده و سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شده است.



حکایت بازگشت دایی به پرسپولیس هم مثل حضورش در تیم ملی است. در هفته های اخیر کمیته فنی و هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس جلسات متعددی را پشت سر گذاشتند و در نهایت محمد مایلی کهن و منصور ابراهیم زاده به عنوان گزینه های اصلی انتخاب شدند اما در آخرین لحظات نام علی دایی مطرح شد و در نیمه شب جلسه برگزار شد و دایی به عنوان سرمربی پرسپولیس معرفی شد. دایی همچون گذشته و در لحظاتی که هیچ کس فکرش را نمی کرد، هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفت تا یک بار دیگر تمام معادلات را به هم بریزد.



آن چیزی که مشخص است اینکه دایی را در فصل جدید باید روی نیمکت پرسپولیس ببینیم. هر چند که رئیسی کیا مدیر عامل باشگاه راه آهن با این انتقال مخالف است چرا که دایی با آنها قرارداد داخلی امضا کرده است اما طبق گفته رویانیان این مسئله چندان مدیران باشگاه پرسپولیس را نگران نمی کند چرا که آنها با مالک و رئیس هیئت مدیره باشگاه راه آهن هماهنگ کرده اند و برای جذب دایی به توافق کامل رسیده اند به همین دلیل نباید سرمربی پرسپولیس در فصل جدید را شخص دیگری بدانیم.

دایی به پرسپولیس برگشته تا یک بار دیگر این تیم را به اوج برساند. دایی در گذشته 2 بار با پرسپولیس قهرمان جام حذفی شده و حضور او در این تیم با حمایت اکثر پیشکسوتان باشگاه و البته واکنش خوب مردم مواجه شده است. هواداران پرسپولیس در فضای مجازی و در کوچه و خیابان از بازگشت دایی به تیم محبوب شان استقبال کرده اند و به موفقیت پرسپولیس با او خوش بین هستند. البته عده ای هم مخالف حضور دايی هستند که کاملا هم طبیعی است چرا علی دايی به همان اندازه که دوست دارد، دشمن هم دارد اما در مجموع واکنش ها نسبت به بازگشت دایی به پرسپولیس مثبت بوده است.



پرسپولیس در مقطع بسیار حساس قرار گرفته و در چنین فضایی دایی آمده تا سرخپوشان تهرانی را به اوج برگرداند. آخرین قهرمانی پرسپولیس با علی دایی بوده که برای دومین سال متوالی توانست 3 فصل قبل قهرمان جام حذفی شود. در 2 سال گذشته پرسپولیس هیچ افتخاری به دست نیاورده و بدترین روزهای تاریخ خودش را پشت سر گذاشته است و حالا همه نگاه ها به علی دایی است. آنچه مسلم است اینکه 2 سال ناکامی پرسپولیس فشار زیادی روی این مجموعه و علی دایی وارد خواهد کرد، دایی که همواره روزهای سخت را تجربه کرده و با شرایط اینچنینی کاملا آشنا است و همیشه از آزمون های دشوار سر بلند بیرون آمده، امروز هم می تواند با پرسپولیس موفق شود و این تیم بحران زده را به اوج برساند. مهم ترین مسئله در حال حاضر حمایت هیأت مدیره و کمیته فنی باشگاه است و تلاش رویانیان که می خواهد پرسپولیس در بهترین شرایط ممکن قرار بگیرد اما دایی برای کسب موفقیت در پرسپولیس باید نکته بسیار مهمی را در نظر بگیرد.

دایی در گذشته هدایت پرسپولییس را بر عهده داشت و در آن مقطع انرژی و زمان زیادی را صرف جواب دادن به انتقادات می کرد. در آن روزها بسیاری از پیشکسوتان پرسپولیس در مورد این تیم و علی دایی حرف می زدند و دایی هم زمان زیادی را صرف جواب دادن به انتقادات ریز و درشت اهالی پرسپولیس می کرد اما دایی امروز بسیار با تجربه تر از آن مقطع شده و باید بداند که لازم نیست جواب همه را بدهد و بهتر است که وقتش را صرف ساختن پرسپولیس کند و تمام تمرکزش روی تیم باشد تا سرخپوشان تهرانی را به اوج برساند و یک بار دیگر قهرمانی را برای هواداران این تیم به ارمغان بیاورد.



دایی در روزهایی که هدایت پرسپولیس را بر عهده داشت با مشکلات زیادی مواجه بود و حبیب کاشانی سرپرست موقت باشگاه پرسپولیس در آن مقطع هم در یک لجبازی بچه گانه هر کاری کرد تا دایی موفق نشود اما مرد روزهای سخت در همان شرایط نامطلوب خودش را نشان داد و توانست قهرمان جام حذفی شود. امروز که شرایط کاملا متفاوت است و هیأت مدیره و مدیرعامل حمایت کامل خود را از دایی اعلام کرده اند  و در این شرایط اگر دایی تمام تمرکزش را روی پرسپولیس بگذارد قطعا می تواند با قهرمانی یک بار دیگر به محبوب ترین چهره هواداران پرسپولیس تبدیل شود. پرسپولیس 2 سال سخت و سراسر ناکامی را پشت سر گذاشته و هواداران تشنه قهرمانی اند و تمام امیدشان به دایی است اما دایی باید از تجربیات گذشته اش استفاده کرده و اشتباهات سابق را تکرار نکند و تمام تمرکزش را روی پرسپولیس بگذارد تا بتواند موفق شود./مح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
معین از همدان
۱۳:۱۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۲
از بازگشت شهریار به پرسپولیس خوشحالم