سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد:

سیاسی‌کاری و لابی‌گری معضل سیاست ایران است

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد بيانيه‌اي مبني بر رعايت قانون خطاب به کانديداهايي که از سوي شوراي نگهبان رد صلاحيت شدند؛ منتشر کرد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران،  انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد بيانيه‌اي خطاب به کانديداهايي که از سوي شوراي نگهبان رد صلاحيت شدند؛ بيانيه‌اي را منتشر کرد.

متن بيانيه به شرح ذيل است:

بسم‌الله الرحمن‌الرحیم

همزمان با آغاز ثبت‌نام‌ها برای کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر تایید یا عدم احراز صلاحیت بعضی چهره‌ها از سوی شورای نگهبان شروع شد. گمانه زنی‌هایی که در همین سطح باقی نماند و منجر به تحرکاتی هرچند قانونی و بعضا غیر قانونی از سوی جناح‌ها شد.

بی‌شک سیاسی‌کاری و رفتارهای سلیقه‌ای برای اعمال فشار و تاثیر‌گزاری بر تصمیم مرجع قانونی تایید صلاحیت‌ها، جزء ایجاد تنش و خروج فضای سیاسی کشور از منطق هیچ نتیجه‌ای به همراه نخواهد داشت. سیاسی‌کاری و لابی‌گری در این موارد، نه تنها راه حل بلکه معضل عظیم در سپهر سیاست ایران عزیز بوده و هست.

امروز باید ملت قانونمدار ایران و تمامی مسئولان اعم از قانون‌گذار و مجری، خوب بدانند که فصل‌الخطاب در این مرز و بوم قانون است و هیچ فردی حق ندارد در مقابل قانون برای نظر شخصی و جناحی خود جایگاهی قائل باشد. قانون‌گریزی در هر سطحی و توسط هر شخصی هر چند با ظاهر قانونی همانا مصداق ریختن آب به آسیاب دشمنان است، اظهار نظر کردن را منع نمی‌کنیم؛ اما طرح این موضوع که قانون ناکارآمد است و یا تعیین تکلیف کردن برای مجری قانون، از سوی هر شخص و جناحی بی‌شک ریشه در تفکرات ناصواب و فاسد آن شخص یا گروه دارد.

از شورای نگهبان انتظار می‌رود که بدون اعتنا به فشارهای سیاسی احزاب و جناح‌های مختلف، بر اساس قانون اساسی و به صورت مستقل عمل کند و جز منافع عالی مملکتی ملاحظه‌ای نداشته باشد. همچنین برای اقامه قانون از هیچ چیز بیم نداشته و بداند که پر رنگ کردن عدم احراز صلاحیت‌ها و سوء استفاده‌های احتمالی امپریالیسم جهانی و بعضی جاهلان داخلی همیشگی است و تاثیری بر نظر مردمی که پشتوانه و صاحبان انقلاب اسلامی هستند نداشته و نخواهد داشت.

در پایان یادآور می‌شویم عقل و منطق اینگونه حکم می‌کند که وجود و عمل به قانونی که حتی به آن نقد وارد می‌باشد بهتر از بی‌قانونی که سر منشا اختلاف‌هاست بوده و تاکید می‌کنیم که در این بزنگاه تاریخی لازم است مردم و کاندیداها، سلائق و دیدگاه‌های شخصی خود در پیشگاه قانون کنار گذاشته و اصل برابری و برادری را در نظر داشته باشند.

و السلام علی من اتبع‌الهدی
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد

انتهای پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.