سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يازدهمين جلسه دادگاه كهريزك؛ آخرين به روز رساني 13:40

ارائه لايحه 37 صفحه‌اي از سوي مرتضوي/ادامه دادگاه در نوبت عصر

متهم رديف دوم دادگاه كهريزك گفت: اسامی شهود را با دلایل احضار‌شان به دادگاه ارائه دادم ولی رئیس دادگاه حضور آنها را نپذیرفت.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، لحظاتی پیش یازدهمین جلسه دادگاه کهریزک براي رسيدگي به آخرین دفاعيات متهمان به رياست قاضي "سيامك مدير خراساني" آغاز به كار كرد.

گفتنی است؛ طي دهمين جلسه دادگاه "سعید مرتضوی" متهم ردیف اول پرونده کهریزک دفاعیات آخر خود را ارائه كرد. وی از دادگاه خواسته که برای ارائه دفاعیات آخرش به او 48 ساعت زمان بدهد و تاکنون 5 ساعت از زمان درخواست شده وی گذشته كه با این حساب اگر قاضی مدیر خراسانی بخواهد وقت مورد تقاضای مرتضوی را به وي بدهد 43 ساعت دیگر باید دفاعیات مرتضوی ادامه داشته باشد.

لازم به ذکر است؛ پس از پایان دفاعیات مرتضوی، علی اکبر حیدری فر متهم ردیف دوم پرونده و حداد متهم ردیف سوم پرونده دفاعیات آخر خود را ارائه خواهند داد.

حیدری فر در جمع خبرنگاران:

**براي آخرين دفاعياتم نياز به دو جلسه دادگاه دارم

"علی‌اکبر حیدری‌فر" قبل از ورود به یازدهمین جلسه دادگاه کهریزک اظهار داشت: امروز پس از اتمامات آخرین دفاعیات مرتضوی نوبت دفاع من خواهد بود.

متهم ردیف دوم پرونده کهریزک ادامه داد: برای آخرین دفاعیاتم لایحه می‌دهم همچنین به صورت شفاهی نیز دفاعیاتم را بیان می‌کنم.

وی درباره شهود معرفی شده تصریح کرد: اسامی شهود را با دلایل احضار‌شان به دادگاه ارائه دادم ولی رئیس دادگاه حضور آنها را نپذیرفت.

حیدری‌فر با بیان اینکه دو جلسه برای دفاعیات آخرم نیاز دارم اذعان داشت: شکایت رئیس دادگاه برای مصاحبه‌ام به برخی رسانه‌ها صورت داده به دادسرا ارجاع شده است.

وی افزود: مصاحبه من به دلیل صحبت‌های کامرانی بود چرا که نباید جزئیات دادگاه براساس توافق قبلی افشا می‌شد.

حیدری فر با تأکید بر اینکه مطالب بیان شده از سوی کامرانی علاوه بر افشای جزئیات دادگاه نشر اکاذیب نیز بود اضافه کرد: کامرانی به نقل از سلیمانی مدیرکل زندان‌های استان تهران اذعان داشت که بازداشتگاه کهریزک غیرقانونی است درصورتی که این سخنان سلیمانی نبود و او فقط گفته بود که بازداشتگاه کهریزک قانونی است ولی نظارت کافی صورت نگرفته بود.

متهم ردیف دوم دادگاه کهریزک خاطرنشان كرد: ما با رئیس شعبه توافق کرده بودیم که اگر طرف مقابل مصاحبه کند ظرف 5 دقیقه برای دفاع از خودمان مصاحبه خواهیم کرد، از این رو من در پاسخ به اظهارات کامرانی آن مصاحبه‌ها را انجام دادم.

اصلاني:

**مرتضوي لايحه دفاعيه 37 صفحه‌اي ارائه كرد


"محمد اصلاني"
در زمان تنفس يازدهمين جلسه دادگاه کهريزک در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: ساعت 9 تا 9:30  آخرين دفاعيات حداد را در قالب 12 صفحه لايحه دفاعيه ارائه دادم.

وکيل متهم رديف سوم كهريزك ادامه داد: از ساعت 9 و 30 دقيقه دفاع سعيد مرتضوي آغاز شده است و مرتضوي و حيدري‌فر خواهان احضار شهود معرفي شده هستند.

وي تصريح کرد: امروز ممکن است دفاعيات سعيد مرتضوي تمام شود و آن گونه که باخبر شده‌ام لايحه دفاعيه مرتضوي 37 صفحه دارد.

اصلاني با اشاره به اتهامات متهمان پرونده کهريزک اضافه کرد: هر سه متهم پرونده کهريزک به مشارکت در بازداشت غيرقانوني متهم هستند و در اين ميان مرتضوي به اتهام معاونت در قتل مرحوم کامراني نيز متهم است.

شهبازي:

**عصر امروز دادگاه کهریزک به ایستگاه آخر می‌رسد


"شهبازی" پس از اعلام تنفس دادگاه در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: دادگاه تا ساعت 14 و 15 دقیقه اعلام تنفس کرده است.

وکیل حیدری فر ادامه داد: براساس اعلام رئیس دادگاه امروز آخرین جلسه دادگاه است از این رو پس از آغاز جلسه بعد از ظهر دادگاه در ساعت 14 و 15 دقیقه به ارائه دفاعیات حیدری‌فر ختم دادرسی اعلام می‌شود.

وی افزود: برای دفاع از حیدری فر من و موکلم هر دو صحبت خواهیم کرد.



اين خبر در حال تكميل است...
برچسب ها: یازدهمین ، جلسه ، کهریزک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.