سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوباوه وطن:

قانون گریزی از نظر شورای نگهبان نشانگر عدم التزام به ولایت فقیه است

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نظر شورای نگهبان درباره صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری فصل الخطاب است و قانون گریزی برخی افراد بعلت عدم احراز صلاحیت توسط شورای نگهبان نشانگر عدم التزام به ولایت فقیه است.

بیژن نوباوه وطن نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران و با اشاره به اعلام رسمی اسامی کاندیداهای احراز صلاحیت شده، گفت: شورای نگهبان بالاترین مقام نظارتی و بعنوان فصل الخطاب  در امر نظارت است که چنین سازوکاری در همه دنیا و به شکل های متفاوت وجود دارد. 

وی ادامه داد: شورای نگهبان در جمهوری اسلامی در قانون اساسی پیش بینی شده که با صلاحدید تمامی مصالح کشور نظر می دهد و به همین علت است که طی 34 سال گذشته شاهد برگزاری انتخابات سالم  و پرشور بودیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه نظر  فقهای شورای نگهبان راه گشاست، تصریح کرد: رد صلاحیت افراد توسط شورای نگهبان عدم کفایت آنان نیست چراکه ریاست جمهوری بعلت شرایط اجرایی دشواری که دارد نیازمند توانمندی بالا و شرایط خاص است.

نوباوه در ادامه اظهار داشت: نظر شورای نگهبان درباره صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری فصل الخطاب است و قانون گریزی برخی افراد بعلت عدم احراز صلاحیت توسط شورای نگهبان  نشانگر عدم التزام به ولایت فقیه و مقام عظمای ولایت است.
 
این عضو شورای مرکزی فراکسیون اکثریت اصولگرایان همچنین به عدم احراز صلاحیت رفسنجانی اشاره کرد و گفت: وی یکی از ارکان نظام و انقلاب بود و بخاطر احساس تکلیف وارد عرصه انتخابات شد اما شورای نگهبان بعلت سن بالا صلاحیت رفسنجانی را تاید نکرد لذا  ما نباید افرادی که شورای نگهبان را فصل الخطاب نمی دانند با رفسنجانی یکی کنیم.

نوباوه در پایان از داوطلبانی که صلاحیت آنان احراز نشده است خواست تا به نظر شورای نگهبان تمکین کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.