سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در کشورهای توسعه یافته ؛

65 درصد موارد مرگ در سنین 70 سالگی به وقوع می پیوندد

آمارها نشان می دهد که 65 درصد موارد مرگ در کشورهای توسعه یافته در سنین 70 سالگی و پس از آن به وقوع می پیوندد، در حالیکه در کشورهای درحال توسعه، اغلب موارد مرگ در سنین قبل از 70 سالگی است.

سعید کاظمی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در سالهای اخیر موارد مرگ و میر به علت بیماری های مزمن و غیر واگیر افزایش قابل توجهی یافته که البته در برخی از کشورها بیماری های عفونی نیز مرگ و میر بسیار بالایی دارند.

وی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه الگوی مرگ  و میر در سنین مختلف تا حدودی متفاوت است،تصریح کرد: در کشورهای در حال توسعه اغلب موارد مرگ و میر در سنین کودکی، جوانی و میانسالی است، در حالیکه در کشورهای توسعه یافته اغلب موارد مرگ و میر مربوط به سنین میانسالی است.

کاظمی تاکید کرد: آمارها نشان می دهد که 65 درصد موارد مرگ در کشورهای توسعه یافته در سنین 70 سالگی و پس از آن به وقوع می پیوندد، در حالیکه در کشورهای در حال توسعه، اغلب موارد مرگ در سنین قبل از 70 سالگی است.

وی یادآور شد: هرچند که در کشورهای درحال توسعه میزان موارد مرگ زودرس که به طور عمده به دلیل بیماری بروز می کند کاهش یافته است، اما همچنان مرگ و میر در سنین کودکی، نوجوانی و جوانی نسبتاً بالا است که این موضوع در بسیای از موارد برای این کشورها مشکل آفرین بوده است./ ح
برچسب ها: سالمند ، پیشرفت ، بیماری ، عفونت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.