سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

تأثیرات مثبت در سینمای کشور با برنامه ریزی زیربنایی صحیح در دراز مدت

بازیگر برجسته سینما و تئاتر کشور گفت: با برنامه ریزی زیربنایی صحیح در سینمای کشور می توان در دراز مدت شاهد تأثیرات مثبت آن بود.

مهدی امینی خواه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: ایران از تمام استعدادهای لازم برای رشد و شکوفایی برخوردار است و فقط باید به درستی از آنها استفاده شود.

وی ادامه داد: امور زیربنایی را سلسله سیاستگذاریهای ساختاری شامل می شود، توجه به شاخص بودن سینمای ایران در جهان، دریافت عناوینی نظیر نخل طلایی، خرس نقره ای، اسکار و وجود ستونهای اولیه می توان در سایه پرداختن به بخشهای زیربنایی این حرفه به توسعه سینمای کشور در سالهای آینده امیدوار بود.

امینی خواه تصریح کرد: کشور کره جنوبی به دلیل این سیاستگذاری طی 20 سال گذشته با سرمایه گذاری بر روی تعدادی از دانشجویان رشته های مختلف هنری از جمله کارگردانی و فیلمبرداری در عرصه های جهانی باعث پیشرفت سینمای خود شد، حال هر ساله سینمای این کشور در جشنواره های مختلف شرکت داده می شود.

بازیگر برجسته سینما و تئاتر کشور افزود: اگر ایران نیز با چنین سیاستگذاریهایی گام بردارد می تواند سینمای خود را به همان قدرت گذشته بازگرداند تا برنامه های کانالهای کشوری از سوی کانالهای خارجی زیرسئوال برده نشود.

وی با تأکید بر لزوم وجود برنامه ریزی زیربنایی برای احیای سینمای ایران گفت: اگر قرار باشد هر پسردایی و دخترخاله ای وارد این حرفه شود، سینمای ایران توسعه پیدا نمی کند.

امینی خواه تصریح کرد: ورود افراد غیرمتخصص به سینما بدون تردید به مرور زمان از کیفیت فیلمهای ایرانی می کاهد، اگر قرار باشد هر کسی وارد این حرفه شود، سینمای ایران توسعه پیدا نمی کند.

به گفته بازیگر برجسته سینما و تئاتر کشور ورود بی رویه چنین افرادی در سینمای ایران مانند رفتن بازیگران به عنوان متخصص جراح قلب به بیمارستان است./س


برچسب ها: سینما ، توسعه ، بازیگران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.