سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمله وهابي‌ها به اردني هاي حامی دولت سوريه

تکفيريهاي وهابي به اردني هايي که در حمايت از سوريه در شهر اربد تجمعي در اعلام همبستگي برگزار کردند يورش بردند و شماري از آنها را زخمي کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه ؛ نيروهاي امنيتي اردني نيز در مقابل حمله وهابي ها به تظاهرکنندگاني که با سوريه اعلام همبستگي مي کردند بي تفاوت ماندند.شرکت کنندگان در اين تجمع بر برگزاري مراسم اعلام همبستگي و بر مخالفتشان با حمله به سوريه و تبديل شدن اردن به عنوان پايگاه نظامي آمريکا تأکيد کردند .کوثر عرعر خبرنگار شبکه سوريه در گزارشي گفت شرکت‌کنندگان در مراسم اعلام همبستگي با سوريه در مقابل مقر اتحاديه هاي صنفي در اربد تجمع کردند . 

وهابي هاي تکفيري با سلاحهاي سرد به شرکت کنندگان در اين تجمع حمله و شماري را زخمي کردند . هاني المشاش از جمله زخمي شدگان است که با ضربه شمشير به پشتش زخمي شده است.خالد بني هاني از فعالان سياسي گفت :«نيروهاي امنيتي مي توانستند امنيت را برقرار کنند اما اين کار را نکردند آنها با اجازه به ما براي حضور در سالني که مي خواستيم در آن برنامه خود را اجرا کنيم ، مي توانستند جلوي حملات تکفيريها را بگيرند ».

يکي ديگر از شرکت کنندگان در اين مراسم گفت :«حمله آنها ( تفکيريها ) وحشيانه بود آنها با چاقو و شمشير و زنجير حمله کردند».بسام عزه از اعضاي کميته مردمي ياري سوريه گفت:« سلفي‌هاي تکفيري وهابي که در اردن حضور دارند از دين هيچ چيزي نمي دانند به ما حمله کردند و مرا کتک زدند. ما جانمان را فداي سوريه و فلسطين مي کنيم».

يکي ديگر از شرکت کنندگان در اين تجمع گفت:« اين تجمع در واقع پيام ملت اردن در مخالفت با حضور نيروهاي آمريکايي در سرزمين اردن است. شرکت اردن در حمله به سوريه به نفع ان کشور نيست زيرا آنهايي که اردن را هدف قرار داده اند همانها نيز سوريه را هدف قرار داده اند هرکس از دمشق دفاع کند از امان دفاع مي کند . قابل فهم نيست که چرا پرچم القاعده در مقابل چشمان نيروهاي امنيتي بر افراشته شده است و آنها به ما حمله کردند و يکي از آنها زخمي شد و ديگري پايش شکست ».

شرکت کنندگان در اين مراسم تصميم اردن را براي ميزبان کنفرانس موسوم به کنفرانس دوستان سوريه را که قرار است چهارشنبه در اردن برگزار شود محکوم کردند و آن را دور زدن خواسته ملت اردن و بخشي از توطئه عليه سوريه دانستند.هيفا مساعده عضو کميته مردمي ياري سوريه گفت:« ما با برگزاري کنفرانس دشمنان سوريه در  اردن مخالفيم ».

جاد الله  ابو غزال رئيس کميته مردمي ياري سوريه گفت:« سوريه ستون فقرات ملتهاي عربي است .سوريه تنها از خودش دفاع نمي کند بلکه از منافع ملي همه کشورهاي عربي و در صدر آن از آرمان فلسطين  دفاع مي کند اين در حالي است که عليه آرمان فلسطين از سوي ديگر کشورها توطئه مي شود ».

خبرنگار شبکه سوريه گفت شرکت کنندگان در اين تجمع تأکيد کردند سوريه قلب تپنده ملت سوريه است و دفاع از سوريه نيز دفاع از اردن است و اردن گذرگاه اجراي توطئه عليه سوريه نخواهد بود. اردني ها با وجود مخالفت دولت با برگزاري تجمعشان در سالني که در نظر گرفته بودند بر برگزاري مراسم خود در خيابان، پافشاري کردند .

برچسب ها: دولت ، سوریه ، اردن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.