سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آلمان شاهراه ترانزيت فرش ايراني

صادرات فرش ايران به سراسر دنيا مشتري هاي دائمي را براي اين هنر ايراني به همراه داشته است.

اکبري کارشناس فرش در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: فرش ايران برگرفته از هنر دست بافت زنده است و چون هنر در آن موج مي زند مورد توجه هنرمندان جهان قرار گرفته و تمام دنيا مشتريان فرش ايران هستند.

وي جايگاه اول ايران در بافت فرش را در استحکام و نوع گره ها عنوان کرد و گفت: در ايران بيش از 100 نوع گره وجود دارد در حالي که در کشورهاي خارجي اين ميزان به 2 يا 3 گره مي رسد.

وي گفت: فرش ايراني حس و حال هنرمندانه دارد با عشق و علاقه رنگرزي مي شود و آگاهانه طراحي و بافنده باهنرش مي بافد و همه اين ها انرژي مثبتي است که به صورت نهفته در فرش ايراني قراردارد.

وي افزود: توليد کننده هاي عمده فرش ايران استانهاي قم، تبريز، اصفهان، خراسان و عشاير ها هستند.

وي افزود: فرش ايراني به سراسر دنيا از جمله کشور آلمان صادر مي شود و اين کشور شاهراه ترانزيت فرش ايراني به شمار مي رود.

وي گفت: در حال حاضر افريقا، اقيانوسيه و ديگر قاره ها مشتري دائم فرش ايراني هستند اما مشکل اصلي دلالاني است که با حضور در بازار فرش بخش عمده اي از مبلغ صادرات را به خود اختصاص مي دهند.

وي در پايان اشاره کرد: امروزه دانشکده هاي زيادي براي فرش دستباف ايجاد شده و مسائل فرش به صورت آکادميک اموزش داده مي شود و دانشجويان فارغ التحصيل مسائل آکادميک را رعايت مي‌کنند و از لحاظ شيمي و ريسندگي باعث بهبود اوضاع مي شوند حضور اين افراد در کارگاه هاي فرش بافي نقطه مثبت به حساب مي‌آيد./س
برچسب ها: فرش ، صادرات ، مشتری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.