سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرطان سينه حتي در مراحل پيشرفته هم درمان دارد

با توجه به پيشرفت هاي علمي در زمينه درمانها و داروهاي سرطان سينه، اين بيماري مانند قبل خطرناک و صعب العلاج نيست.

دکتر پيام آزاده، متخصص سرطان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: سرطان سينه با توجه به شرايط علمي دنيا به دلايل مختلف ديگر به عنوان بيماري مرگبار و حتي صعب العلاج محسوب نمي شود.

وي دلايل مرگبار نبودن و صعب العلاج نبودن اين بيماري را چنين عنوان کرد؛ آگاهي مردم و غربالگري هاي صورت گرفته باعث تشخيص سريع اين بيماري شده و احتمال درمان کامل اين بيماري را بالا برده است.

آزاده در ادامه افزود: درمانهاي جديد به خصوص داروهاي جديد در دو دهه اخير به کنترل و درمان اين بيماري کمک شايان توجهي کرده است که تقريبا تمام درمان ها و داروها در ايران مورد استفاده قرار مي گيرد.

اين متخصص سرطان تصريح کرد: سرطان سينه در مراحل پيشرفته حتي هنگامي که به اندام هاي ديگر نفوذ کرده باشد، همانند بيماري هاي مزمن فشار خون و قند خون قابل کنترل و قابل درمان است.

وي عنوان کرد: 95 درصد مواردي که بيماري سرطان سينه در آنها در مراحل اوليه تشخيص داده شود، به طور قطعي درمان مي شوند، ولي در خصوص مجموع درمان پذيري قطعي اين بيماري مي توان 70 تا 75 درصد کل موارد تخمين زد.

وي در خصوص قطع عضو اين بيماري در ادامه تاکيد کرد: برداشتن عضو سرطاني از نظر علمي محبوبيت خود را از دست داده و مگر در مواردي که ناچار به اين کار شوند، اقدام به اين عمل نمي کنند و آمارها بيان مي کنند؛ 90 تا 95 درصد موارد اين عضو حفظ مي شود و حتي در طول کنترل و درمان اين بيماري در خانم هاي شيرده اختلالي در شيردهي بوجود نمي آيد.

دکتر پيام در پايان خاطرنشان کرد: سرطان سينه يک بيماري ژنتيکي محسوب مي شود، ولي تمام موارد هم به طور ارثي منتقل نشده است و عوامل ديگري همانند شيوه نادرست زندگي، چاقي، مصرف مواد هورموني و سيگار و همچنين عدم فعاليت کافي بدني، به بروز اين بيماري دامن مي زند و افرادي که بستگان نزديک آنها مبتلا به اين بيماري هستند، احتمال ابتلا به اين بيماري در آنها بيشتر است و مراقبت ها هم بايد بيشتر باشد.

همچنين، بايد توجه داشت سرطان سينه فقط مختص بانوان نيست و در يک درصد موارد آقايان هم به اين بيماري مبتلا مي شوند./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
کدام عضو؟
مرگ مغزی
۱۵:۵۴ ۰۵ بهمن ۱۳۹۶
سلام باتشکر...
بیمارانی که مجبور میشوندعضو سینه خود را از دست بدهند چه مدت میتوان به طول عمرشان امیدوار بود؟خواهشا جواب بدهید.خیلی نگران همسرم هستم.