سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش ويژه خبري-تصويري/

بازخواني پروندۀ کشتار وحشيانه افغانها بدست نظاميان آمريکايي از زبان خانواده قربانيان

گروهي از شهروندان افغان که پيش تر شاهد کشتار وحشيانه عزيزان شان توسط "رابرت بيلز" گروهبان ياغي آمريکايي بوده اند خواستار صدور و اجراي حکم اعدام براي وي شده اند. روزنامه "ديلي ميل" گزارشي از اين حادثه دارد و در آن با خانواده بسياري از قربانيان جنايات سرباز قاتل آمريکايي مصاحبه کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  روزنامه ديلي ميل، "معصومه" يکي از شهروندان افغان در مصاحبه با خبرنگار روزنامه "ديلي ميل"  در اين باره گفت که حادثه تيراندازي وحشيانه اين نظامي آمريکايي در تاريخ 11 مارس سال گذشته ميلادي روي داده بود.

وي در اين باره افزود که نظامي ياغي آمريکايي همسر وي "داوود" را به قتل رسانده و با مشت در دهان کودک هفت ساله آنان کوبيده و وي را هل داده است."

معصومه و فرزندانش که در منزل برادر شوهرش در قندهار زندگي مي کنند


معصومه در ادامه مي افزايد "ما خوابيده بوديم. اين نظامي آمريکايي به داخل خانه وارد شد و شروع به تيراندازي کرد. او چيزهايي را در مورد طالبان گفت و شوهر من را کتک زد. من فرياد مي زدم و مي گفتم که ما نه عضو طالبان هستيم و نه با دولتيم. ما با هيچ يک از آنان نيستيم. لطفا به ما آسيب نرسانيد. اما سرباز آمريکايي به حرفهايم گوش نکرد. او اسلحه خود را بسوي من گرفت و شوهرم را بسوي ديگري برد. همسرم از پشت سر به من نگاه کرد و گفت من باز خواهم گشت." 

برادر شوهر معصومه


فرزندان معصومه در حال بازي کردن


معصومه در حالي که اشک مي ريخت اظهار داشت که صداي شليک دو گلوله از سوي سرباز آمريکايي بسوي شوهرش را شنيده و متوجه شد که همسرش کشته شده است. معصومه ديگر قادر به صحبت کردن نبود. 

"ديلي ميل" در ادامه گزارش تکان دهنده خود از ابعاد جنايات نظاميان آمريکايي در افغانستان مي افزايد "بسياري از اعضاي قبايل افغان هستند که خواهر و برادران خود در اثر حمله نيروهاي نظامي آمريکايي از دست داده اند و مستقيما شاهد اين رويدادها بوده اند.

تصاوير ديگر قربانيان حملات نظاميان آمريکايي


يکي ديگر از شهروندان افغان در اين باره افزوده است که شاهد کشته شدن همسر و فرزندانش توسط سربازان آمريکايي بوده است. در اين ميان "رابرت بيلز" گروهبان آمريکايي متهم اصلي اين کشتارها بوده است.

کودکاني که از حملات امريکا جان سالم بدر برده اند ولي خانواده و خويشاوندانشان را از دست داده اند


دادستان اين پرونده خاطر نشان ساخته که اين نظامي آمريکايي از محل انجام وظيفه خود خارج شده و به دو روستا حمله کرده و بسياري از اعضاي آن روستا را به قتل رسانده است.

در جلسه استماع دادگاه مشخص شد که پيش از اين حادثه نظامي آمريکايي به همراه ساير سربازان فيلم هايي از کشتار و انتقام گيري را مشاهده کرده بودند و حين تماشاي فيلم، مشروبات الکلي نيز مصرف کردند.

"رابرت بيلز" گروهبان ياغي آمريکايي


وکيل اين نظامي آمريکايي مدعي شده که وي در زمان ارتکاب جنايت دچار فشار رواني و اضطراب ناشي از وضعيت جنگي آن منطقه بوده است. وي همچنين افزوده است که اين نظامي آمريکايي در جريان تجاوز نظامي آمريکا عليه عراق نيز در آن جنگ شرکت داشته و آسيب هاي روحي و رواني جدي اي بر وي وارد شده است. ارتش خواستار صدور حکم اعدام براي وي شده است. اين نظامي آمريکايي اقدام جنايتکارانه خود را در ولايت "پنجاوي" در قندهار مرتکب شده که اکثريت ساکنين اش از قوم پشتون هستند." 

"ديلي ميل" در ادامه مي افزايد "تحقيقات انجام شده نشان دادند که بيلز اسلحه کلت 9 ميلي متري و يک قبضه تفنگ ام-4 در اختيار داشته است. او همچنين مسلح به نارنجک نيز بوده است و شب هنگام با قانون شکني آشکار به پنج خانه رفته و شهروندان آن منازل را به قتل رسانده است. همسر معصومه نيز يکي از اين افراد بوده است." 

روزنامه "ديلي ميل" در ادامه به جرايم گسترده ارتکابي توسط اين نظامي آمريکايي مي پردازد و مي افزايد "وي متهم به ارتکاب 16 فقره قتل عمد، شش فقره تلاش در جهت به قتل رساندن شهروندان غير نظامي، هفت فقره تجاوز، سوزاندن اجساد، استفاده از نوشيدني هاي الکلي و مصرف داروهاي استروئيدي مي باشد. اين نظامي آمريکايي هم اکنون در زندان نظامي ارتش آمريکا در جنوب "سياتل" در ايالت واشنگتن به سر مي برد.

در تاريخ 23 آوريل (3 ارديبهشت) بيلز در دادگاه نظامي حاضر شد تا به اتهامات پاسخ دهد. اعضاي خانواده هاي قربانيان حادثه تيراندازي اين سرباز آمريکايي نيز به آمريکا سفر کرده اند. سه تن از آنان که در ماه جاري ميلادي براي حضور در دادگاه به آمريکا سفر کرده اند اظهار داشته که شاهد عيني جنايت بيلز عليه خويشاوندان شان بوده اند.

محمد وزير و کودک سه ساله اش که در هجوم نظاميان امريکايي به روستايشان زنده مانده ولي خانواده و اقوام آنها کشته شده اند


همچنين هيچ يک از شاهدان نتوانسته اند صورت اين سرباز آمريکايي را شناسايي کنند و اين کارشناسان ژنتيک بوده اند که با آزمايش دي ان اي از روي نمونه خوني و لباس بيلز هويت وي را شناسايي کرده اند.

يکي از شهروندان آمريکايي افغان تبار که خانواده اش را در جريان جنايت اين سرباز آمريکايي از دست داده است، در مصاحبه با خبرنگار "ديلي ميل" اظهار داشته که مي خواهد صحنه اعدام اين نظامي جنايتکار آمريکايي را تماشاکند. با اين حال وي ابراز نارضايتي کرده بود که مقامات دادگاه تنها اجازه داده اند تا وي در دادگاه حضور يابد." 

ديلي ميل در ادامه به نوجواناني اشاره مي کند که والدين و ديگر اعضاي خانواده خود را در جريان حمله اين سرباز آمريکايي از دست داده اند و در اين باره مي افزايد "وزير نوجواني است که 11 تن از اعضاي خانواده اش در جريان اين حادثه کشته شده اند. او اظهار داشت که سرباز آمريکايي مادرش را به قتل رسانده است."

افغانها خواستار اعدام نظامي جنايتکار آمريکايي هستند


ديلي ميل گزارش خود را اين گونه مي دهد "معصومه به ما گفت که تنها خواهان مشاهده صحنه اعدام اين سرباز آمريکايي است و صرفا بدين خاطر است که به کشور آمريکا سفر مي کند." 





تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.