سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

موزه استانداری گوياي بخشي از تاريخ ايران اسلامي در جغرافياي آذربايجان شرقي است

استاندار آذربايجان شرقي موزه كاخ استانداري را گوياي بخشي از تاريخ ايران اسلامي در جغرافياي استان آذربايجان شرقي خواند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، بيگي در آيين افتتاح اين موزه افزود: فراهم شدن فرصتي براي نمايش تاريخ شكل گيري استانداري آذربايجان شرقي با بهره گيري از اشياء و تصاوير بسيار مغتنم و ارزشمند است.

بيگي تصريح كرد: در واقع ظرفي ايجاد گرديده است تا امكان متمركز كردن تمامي آثار و اشياي مرتبط با دارالحكومه آذربايجان حاصل شده و روايت گر اين دوره از تاريخ براي آيندگان باشد.

وي اهتمام مسئولان استانداری به ویژه آقایان رستمی و روستایی در معاونت پشتی بانی و اداره کل حوزه استاندار را در راه اندازي اين موزه را قابل تقدير دانست و گفت: تاريخ يك ملت گرانبهاترين سرمايه آنان محسوب شده و همچون چراغي فراسوي آينده است.

استاندار آذربايجان شرقي ضمن اظهار اميدواري نسبت به غناي هرچه بيشتر اين مجموعه نفيس و ماندگار در آينده، تصريح كرد: موزه ها نمايشگر تاريخ و هويت يك مردم هستند كه جنبه هاي مختلف زندگي گذشتگان را در هر دوره تاريخي در معرض قضاوت قرار مي دهند.

بيگي فعاليت اداره كل ميراث فرهنگي استان در امر موزه داري را قابل توجه و شايسته تقدير عنوان كرد و اظهار داشت: با توسعه و افتتاح موزه هاي مختلف و ارتقاي سطح كمي و كيفي اين موزه ها، آذربايجان شرقي توانسته در صنعت موزه داري كشور پيشرو باشد.

وي همچنين با اشاره به هفته ميراث فرهنگي و لزوم توجه به آثار تاريخي به عنوان هويت مناطق مختلف كشورمان، يادآور شد: ميراث فرهنگي ما كه نمودشان در آثار و ابنيه تاريخي به چشم مي خورد، نمايشگر تاريخ و هويت يك مردم هستند كه جنبه هاي مختلف زندگي گذشتگان را در هر دوره تاريخي در معرض قضاوت قرار مي دهند.

بيگي روند مرمت و بازسازي آثار و ابنيه تاريخي را در استان طي چند سال اخير بسيار قابل توجه ارزيابي كرد و گفت: آذربايجان شرقي سرشار از ميراث هاي فرهنگي ماندگاري است كه در هر دوره يادمان ارزشمندي از هنر، فرهنگ، معماري و كسب و كار را با خود به همراه دارند و طي سال هاي اخير با بهره مندي صحيح از ظرفيت هايشان توانسته اند به عنوان مزيتي مطلق در جذب گردشگران به شمار روند.

يادآور مي شود، موزه كاخ استانداري آذربايجان شرقي در چند بخش هداياي صنايع دستي مقامات كشورهاي خارجي به استانداران آذربايجان شرقي، تابلوهاي تصاوير واليان و تابلوهاي استانداران آذربايجان شرقي از ابتدا تا كنون، به بهره برداري رسيد. /س

برچسب ها: موزه ، استانداری ، تاریخ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.