سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرصت بهينه براي توسعه صنايع نساجي ايران

دبير انجمن صنايع نساجي ايران با اشاره به کاهش قاچاق کالاي نساجي و همچنين کاهش واردات همراه مسافر به دليل افزايش نرخ ارز تأکيد کرد: صنايع نساجي کشور از بهترين فرصت براي توسعه توليد و ارتقاي کيفيت برخورد است و بايد از اين مزيت به خوبي استفاده شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حايري گفت: در سال گذشته صادرات اين صنعت با 24 درصد افزايش به يک ميليارد دلار رسيد و خوشبختانه صنايع نساجي ايران در جهان حرف برتر را مي زند و در توليد فرش دستباف رتبه برتر را دارد.

وي تأکيد کرد: افزايش نرخ ارز اگر چه هزينه واردات و قيمت مواد اوليه وارداتي را افزايش داده است اما بازار داخلي هم تشنه محصولات نساجي ايران است و انتظار داريم همکاران ما با ارتقاي کيفيت و مديريت هزينه تمام شده و ساماندهي قيمتها نياز بازار را پاسخگو باشد.

حايري درباره همکاري با صنايع نساجي هند هم گفت: با توجه به مطالباتي که از اين کشور داريم و با همفکري و رايزني هاي مختلف با مسئولان نساجي اين کشور نمايشگاهي از صنايع نساجي هند در هتل استقلال تهران برپا شد تا متناسب با نياز داخلي به واردات مواد اوليه از مزيت هاي هند به عنوان تهاتر کالا به کالا استفاده کنيم.

دبير انجمن صنايع نساجي ايران افزود: اين همکاري در حوزه تأمين مواد اوليه است که هند در اين عرصه با توليد 5 ميليون تن الياف پنبه در سال حرف اول را در جهان مي زند و يک وزارت نساجي دارد.

حايري گفت: صنعت نساجي ايران جزو کشورهاي برتر دنيا محسوب مي شود و حدود 40 رشته زيرمجموعه صنعتي دارد.

وي همچنين از واردات 1.5 ميليارد دلار مواد اوليه و واسطه نساجي در سال گذشته خبر داد./س
برچسب ها: صنایع ، نساجی ، کالا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.