سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

ادغام صنعت با الگوی بومی برای توسعه کیفی ساخت و سازها

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: ادغام صنعت ساختمان سازی با الگوهای بومی و محلی می‌تواند ما را در رسیدن به الگوی جامع برای توسعه کیفی ساخت و سازها یاری رساند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه سیدجواد محمودی در دیدار با متولیان و فعالان حوزه ساختمان‌سازی آذربایجان غربی، اظهار داشت: توجه به معماری اسلامی و ایرانی یکی از موضوعاتی است که باید در ساخت و سازهای شهری مورد تاکید و توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به دور شدن از این نوع معماری، تصریح کرد: باید بتوانیم معماری سنتی و قدیمی خود را در کنار کیفی‌سازی ساخت و سازها مورد توجه قرار دهیم.

محمودی بر تدوین الگوی جامع برای توسعه کیفی ساخت و سازهای شهرهای آذربایجان غربی تاکید کرد و افزود: این امر باید توسط متولیان ساخت و ساز مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در کنار این موضوع باید شرایط اقلیمی منطقه را نیز مدنظر قرار داد، خاطرنشان کرد: با توجه به کوهستانی بودن منطقه باید در ساخت ‌و سازها نیز این موضوع را مدنظر قرار داد.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی اعلام کرد: ادغام صنعت ساختمان‌سازی نوین با الگوهای بومی و محلی می‌تواند ما را در رسیدن به این مقوله مهم یاری رساند.

محمودی بر کیفی سازی ساخت و ساز تاکید کرد و افزود: برای این منظور لازم است از مصالح استاندارد استفاده شود که در استانداردسازی مصالح ساختمانی نیز در سال‌های اخیر در آذربایجان غربی به خوبی وارد عمل شده‌ایم./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.