سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای رسیدن به اهداف 1404 بهداشت دهان و دندان؛

بسیج اطلاع رسانی در کل کشور اجرا می شود

باید تا سال 1404 تمام کودکان زیر 12 سال کشور عاری از هر گونه پوسیدگی دندان و بیماری های دهان باشند که در همین راستا بسیج اطلاع رسانی بهداشت و دهان توسعه وزارت بهداشت اجرا مي شود.

دکتر خوشنویسان، رئیس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: همه مردم باید بدانند که کلید اصلی مشکلات هزینه های دهان و دندان در دست خود آنهاست در حالی که مردم بیمه ها را مقصر می دانند، اگر مردم بهداشت و دهان و دندان خود را رعایت کنند دیگری نیازی به پرداخت هزینه های اضافي برای درمان مشکلات دندان نیست.

وی با بیان این که اما باید بیمه های درمانی خود را مجاب به ارائه خدمات سلامت محور کنیم افزود: تمام کودکان زیر 12 سال کشور تا 1404 باید عاری از هر نوع پوسیدگی دندان و بیماری های دهان و لثه باشند که این امر به شرطی اتفاق می افتد که هر کس مسئول بهداشت دهان و دندان خود باشید اگر هر فردی روزی  2 بار صبح و شب مسواک بزند می تواند بهداشت دندان خود را رعایت کند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که مسواک شب اثر ضد تخریب و مسواک صبح اثر ترمیم کنندگی و پاکسازی دندان ها را دارد.

خوشنویسان با بیان این که اگر این فرهنگ را در کشور جا بیندازیم می توانیم هم میزان آمار  پوسیدگی دندان و هم هزینه های پرداختی مردم برای خدمات دندانپزشکی را کاهش دهیم عنوان کرد: در تلاش هستیم که سازمانهای بیمه را به سمت سلامت فردی سوق دهیم که در این راستا افراد بزرگسالان  و کودکان را  2 بار در سال تحت مراقبت دهان و دندان قرار گیرند.

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در خصوص فرهنگ سازی خاطرنشان کرد: در حال حاضر طرحی با عنوان بسیج اطلاع رسانی بهداشت دهان و دندان با بهره گیری از همکاری تمام جرايد و  رسانه در وزارت بهداشت آغاز شده است تا با این اقدام بتوانیم به اهداف 1404 برسیم./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.