سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس/

جلوگیری از تبلیغات کاندیداها در مراسم اعتکاف

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه به دلیل تخریب مساجد و وقوع زمین‌لرزه‌ها در بشاگرد امسال در این شهرستان برگزاری مراسم اعتکاف میسر نیست، گفت: از هر گونه حرکت تبلیغی در این مراسم به نفع کاندیداها جلوگیری می‌شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، سید شکرالله زندوی امروز در نشستی مرتبط با برگزاری اعتکاف که با حضور مسئولان دستگاه‌های فرهنگی اجتماعی برپا شد با بیان اینکه از سال 74 تا 91 جمعا در هرمزگان 76 هزار و 538 نفر در مراسم اعتکاف شرکت کرده‌اند،‌ اظهار داشت: 70 درصد از شرکت کنندگان را خواهران تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه از نظر ترکیب سنی نیز به طور میانگین جوانان حضور بیشتری دارند، افزود: این امر از نقاط قوت مراسم اعتکاف است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه طی سال 91 نیز در مجموع 12 هزار نفر در 78 مسجد در سطح استان معتکف شده‌اند، ‌یادآور شد: 72 درصد از معتکفان طی سال گذشته را جوانان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: از مجموع معتکفان سال 91، 9 هزار و 182 نفر را بانوان تشکیل داده‌اند.

به گفته زندوی طی سال 91 تعداد 152 مبلغ به مساجد مختلف در استان طی ایام اعتکاف اعزام و همچنین 224 جلسه گفتمانی نیز در آن سال برگزار شده است.

وی بیان داشت: همچنین مجموع شرکت کنندگان در بندرعباس طی سال گذشته در مراسم اعتکاف برابر با چهار هزار و 660 نفر است که نسبت به جمعیت این شهر از نرم استانی بیشتر است.

زندوی با بیان اینکه امور هماهنگی، اطلاع‌رسانی و تبیین مسئولیت‌های هیئت امنای مساجد برای برگزاری هر چه بهتر مراسم اعتکاف از جمله وظایف سازمان تبلیغات است، اضافه کرد: امسال در تمامی شهرستان‌های استان به جز شهرستان بشاگرد که به دلیل تخریب مساجد و وقوع زمین لرزه فضای مناسب در این شهرستان مهیا نیست، مراست اعتکاف برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اعزام 160 نفر مبلغ به سراسر استان طی مراسم اعتکاف  سال‌جاری و همچنین تامین امامان جماعت برای محل‌های برگزاری مراسم اعتکاف توسط سازمان تبلیغات خبر داد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان همچنین از پیش‌بینی اعزام قاری قرآن در اکیپ‌های نظارتی و همچنین آمادگی این سازمان برای اعزام مداح به مساجد مد نظر برای برگزاری اعتکاف خبر داد.

زندوی همچنین از تهیه و توزیع احکام اعتکاف در مساجد و همچنین انعکاس پوشش رسانه‌ای این مراسم خبر داد.

وی بیان داشت: حق ثبت نام برای هر معتکف طی ایام اعتکاف امسال 35 هزار تومان است که این رقم طی سال گذشته 25 هزار تومان بوده است.

زندوی از برگزاری مراسم اعتکاف در 95 مسجد این استان طی سال‌جاری خبر داد و افزود: 30 مسجد در بندرعباس برای برگزاری این مراسم معنوی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در بندرعباس تعداد معتکفان بیش از ظرفیت موجود است، اضافه کرد: همچنین در حاجی‌آباد 12 مسجد، در قشم دو مسجد، در سیریک سه مسجد و در شهرهایی همانند ابوموسی و بستک نیز یک مسجد به امر برگزاری اعتکاف اختصاص یافته است.

زندوی همچنین در ادامه سخنان خود افزود: طی تجربیات سال‌های گذشته و گزارش وضعیت موجود مهم‌ترین مشکل در باب برگزاری مراسم اعتکاف در استان، مشکل و کمبود وسایل خنک کننده با توجه به گرمای استان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: سازمان تبلیغات اسلامی علی‌رغم اینکه کانون‌های مساجد به ارشاد استان متصل هستند، اما از این بخش‌ها نیز در راستای هر چه بهتر برگزار شدن مراسم اعتکاف کمک می‌گیرد.

زندوی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به برنامه‌های راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم اعتکاف، گفت: هر چند بخشی از این راهبردها پیرامون فراخواندن مردم به انتخابات بدون حمایت از کاندیدایی خاص است، اما طبق تمهیدات اندیشیده شده به طور جدی از ورود کاندیداهایی که قصد دارند در مراسم اعتکاف برای خود تبلیغات کنند، به مساجد جلوگیری می‌شود.

به گفته زندوی این امر بدان معنان نیست که کاندیداها نتوانند برای برگزاری مراسم اعتکاف و یا امور مذهبی و دینی خود وارد مساجد شوند، بلکه هدف جلوگیری از خدشه دار شدن وجهه اصلی مراسم اعتکاف و سمت و سو دادن آن به نفع افرادی خاص است.

وی یادآور شد: سازمان تبلیغات در مسائل محتوایی مراسم اعتکاف نیز برنامه‌های متنوعی را پیش بینی کرده است./ج1

برچسب ها: تبلیغات ، اعتکاف ، کانون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.