سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراز نگراني صندوق بين المللي پول از نرخ بالاي تورم در عربستان

صندوق بين المللي پول روز دوشنبه اعلام کرد عربستان به علت نرخ بالاي رشد اقتصادي با خطر افزايش تورم مواجه است و براي جلوگيري از تورم بايد در سياست هاي اقتصادي خود بازنگري کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ، صندوق بين المللي پول در ارزيابي دوره اي خود از اقتصاد عربستان از مقامات اين کشور خواست از فرصت مازاد گسترده بودجه براي تعامل با ابهام درباره قيمت نفت در آينده استفاده کند. 
اين نهاد اقتصادي در بيانيه اي افزود، سياست هاي اقتصاد کلان در عربستان بايد هوشمندانه باشد تا ادامه رشد اقتصادي بالا موجب افزايش فشارهاي تورمي نشود. 
صندوق بين المللي پول پيش بيني کرد بخش غيرنفتي عربستان در سال 2013 هفت و شش دهم درصد رشد کند هرچند نرخ رشد کلي اقتصاد عربستان چهار و چهار دهم درصد خواهد بود که بخشي از آن به علت پيش بيني کاهش توليد نفت در مقايسه با سال 2012 است. 
نرخ تورم در عربستان به حدود چهار درصد افزايش يافته است. صندوق بين المللي پول اعلام کرد تورم در اين سطح قابل قبول است ولي از مقامات عربستان خواست در صورتي که قيمت ها باز هم افزايش يابد آماده مداخله شوند. اين صندوق افزود، در صورتي که تورم بيش از پيش بيني ها باشد يا شواهدي از بروز مشکل در عرضه ديده شود بايد سياست هاي اقتصاد کلان تعديل شود يا روند اجراي طرح ها کند شود. 
افزايش قيمت جهاني نفت به عربستان کمک کرد در سال هاي اخير به مازاد بودجه زيادي دست يابد و بدهي هاي عمومي خود را به ميزان چشمگيري کاهش دهد و ذخاير مالي خود را افزايش دهد. صندوق بين المللي پول شرايط کنوني را براي بررسي اجراي اصلاحات مالي بيشتر در عربستان مناسب دانسته است. 








برچسب ها: بین الملل ، عربستان ، تورم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.