سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاي دلالان به دشت مغان هم باز شد

رئيس اتحاديه کشوري بار فروشان عامل گراني ميوه در بازار داخلي را واگذاري دشت مغان به يک دلال ميوه عنوان کرد.

مصطفي دارايي نژاد رئيس اتحاديه کشوري بار فروشان در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران بابيان مطلب بالا گفت: عامل گراني ميوه در بازار داخلي وزارت جهاد  کشاورزي است که در يک مزايده نمايشي دشت مغان را که يک باغ استثنايي در توليد ميوه در کشور است را به يک دلال واگذار کرده است.


 وي افزود: بر اساس مزايده انجام شده اين دلال در قبال برداشت 15 هزار تن ميوه از دشت مغان مبلغ 9 ميليارد تومان به وزارت جهاد کشاورزي پرداخته است.

وي با اشاره به اينکه دشت مغان 2 هزار هکتار است اظهار داشت: توليد ميوه اين باغ استثنايي 15 هزار تن شامل 10 رقم هلو، 5 رقم شليل، زردآلو، گيلاس، آلبالو، سيب فرانسوي ومعمولي، بادام و فندق مي‌باشد.

وي ادامه داد: اگر در يک ضرب و تقسيم ساده 15 هزار تن ميوه را تقسيم بر 9 ميليارد تومان کنيم در واقع اين دلال به ازاء برداشت هر کيلو ميوه 635 تومان به وزارت جهاد کشاورزي پرداخته است.

وي با بيان اينکه کليه اسناد مربوط به اين واگذاري هم اکنون موجود است اظهار داشت: اين دلال ميوه پس از برداشت ميوه از دشت مغان آن را در سردخان‌هاي مجهز انبار کرده و پس از کمبود در بازار داخلي با 5 برابر قيمت ميوه‌هاي ذخيره شده را عرضه مي‌کند.

رئيس اتحاديه بار فروشان با تاکيد بر اينکه متاسفانه عامل گراني ميوه وزارت جهاد کشاورزي است، گفت: قرار بود برداشت و عرضه ميوه از دشت مغان به تعاون‌هاي عرضه ميوه در کشور سپرده شود تا علاوه بر توزيع به موقع ميوه برداشتي از اين دشت قيمت اين محصولات نيز در بازار سراسر کشور منطقي و واقعي شود.

برچسب ها: میوه ، گرانی ، قیمت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.