سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

انتشار «مفاتيح دانشجویی» در قم

كتاب «مفاتيح دانشجويی»؛ داروخانه‌ای از علم و معنویت، اثر حجت‌الاسلام محمد مصطفوی كتابی متناسب با اقتضائات خاص دوره دانشجويی برای اولین بار در کشور تالیف و روانه بازار نشر شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، اين كتاب شامل هشت باب آداب نماز، آداب شبانه روز، زيارت حضرات چهارده معصوم، دعاهای عارفانه و عاشقانه، نمازهای مستحبی، تقويم و چكيده اعمال دوازده ماه، عبادات و فضائل اجتماعی و راه‌كارها و ادعيه‌های كاربردی‌تر است.

زيارات و ادعيه معروف همچون امين الله، عاشورا، آل يس، جامعه كبيره، دعاهای قرآنی، كميل، ندبه، توسل، شعبانيه و مكارم الاخلاق در كتاب مفاتيح دانش‌جويی موجود هستند.

در باب اول و در آداب نماز مسايل مهمی چون معرفت نماز، وضو، مسجد، جماعت، اول وقت، معطر بودن، اذان و اقامه و حضور و خشوع در نماز مورد اشاره قرار گرفته است و سپس تعقيبات مشتركه و تعقيبات مختصه نماز بيان شده‌اند.

در باب دوم و در آداب شبانه روز نيز زيارت‌های حضرات چهارده معصوم، آداب بين الطلوعين، آداب غروب، آداب مشترك صبح و شام، آداب خواب، آداب سحر و آداب شب و روز جمعه بيان شده است.

دانشجويان خواهان سخن مستند و بدنبال مطالب دينی مبتنی بر قرآن و عترت بوده و از مطالب تكراری دوری گزيده و و خواهان مطالب مختصر و مفيد هستند از اين رو به اين مسايل در مفاتيح دانش‌جويی توجه شده است/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.