سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دهه آينده، دهه شكل گيري جريان جهاني قرآني خواهد بود

نفر اول مسابقات بين المللي قرآن کریم ايران و سوريه، گفت: جامعه قرآني جمهوري اسلامي ايران مي تواند با اتكاء به پتانسيل وسيع و توانمند قرآني خود به آموزش و پژوهش در عرصه جهاني بپردازد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، رحيم خاكي در گفت وگویی درباره تأثير مسابقات قرآن در ارتقاء سطح قاريان و حافظان، افزود:‌ برگزاري مسابقات به عنوان يك هدف انگيزه بخش براي ارتقاء سطح توانمندي ها و ارتقاء سطح فني تلاوت ها در طول سال هاي گذشته توانسته نسل جديدي از قاريان و حفاظ كشورمان را تربيت و به سمت و سوي فهم قرآن و توسعه فعاليت هاي قرآني هدايت كند.  
عضو بنياد ملي نخبگان ادامه داد: مطمئناً سازمان اوقاف به عنوان متولي اصلي برگزاري مسابقات، در سال هاي گذشته با اهتمام و رعايت استانداردهاي ملي و بين المللي گام بسيار مهم و اثربخشي در اين راستا برداشته است به طوریکه امروز شاهديم جوانان و اساتيد نسل جديد قرآني كشور، رتبه هاي برتر مسابقات قرآني را در سطح ملي و بين المللي كسب كرده اند.  
این پیشکسوت قرآنی، خاطرنشان كرد: سازمان اوقاف و امور قرآني نيز با نمونه سازي اين جوانان و اين نسل از قرآنيان كشور، بسياري از طيف هاي مختلف مردم را تشويق كرده كه به سمت قرائت و حفظ قرآن روي بياورند و انشاء الله دهه آينده، دهه شكوفايي استعدادها و شكل گيري جريان جهاني قرآني خواهيم بود، تاجايي كه جامعه قرآني جمهوري اسلامي ايران بتواند با اتكاء به اين پتانسيل وسيع و توانمند قرآني به آموزش و پژوهش در عرصه جهاني بپردازد.
خاکی در خصوص نحوه تحقق مطالبات قرآني مقام معظم رهبري گفت: «تربيت 10 ميليون حافظ، يعني تربيت 15 درصد از جمعيت كل كشور و اين هدف و نشانه گذاري بدون توسعه ظرفيت ها و امكانات فرهنگي، آموزشي امكان پذير نخواهد نبود. طبيعتاً مي بايست در طول سال هاي آينده با فعال كردن امكانات وسيع در شهرهاي بزرگ و كوچك و با مديريت متمركز دولت، به صورت هماهنگ و صدالبته با رعايت استانداردهاي آموزشي و در نظر گرفتن امكان استفاده از اين حفاظ در همه سطوح فني، علمي و فرهنگي و مديريتي كشور به اين سمت و سو حركت كنيم.
عضو بنياد ملي نخبگان و داراي نشان ملي درجه دو فرهنگ و هنر در پايان يادآور شد: اميدوارم سرمايه هاي انساني كشورمان با يادگيري نحوه حفظ قرآن كه هدف از حفظ اين كلام الهي فرا گرفتن فرامين الهي و كاربردي كردن درس هاي قرآن در امور جاري زندگي و نظريه پردازي ها در كشور است بتوانيم نسبت به ارتقاء سلامت معنوي جامعه اهتمام ورزيم و معيشت مردم را با كمك از استراتژي ها، احكام، فرامين و اشارات قرآني به صورت اثربخشي ارتقاء بدهيم.  

برچسب ها: قرآن ، جهان ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.