سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

كتاب «اشخاص و گروه ها در قرآن» منتشر شد

كتاب «اشخاص و گروه ها در قرآن» با محورهای كاربردی در رسانه ملی از سوی مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، كتاب «اشخاص و گروه ها در قرآن» به قلم فاطمه شريفی و از سوی مركز پژوهش های اسلامی صدا و سيما تهيه و منتشر شده است.

كتاب مذكور در دو بخش پيامبران و غير پيامبران تنظيم شده و در چند فصل مختلف به خوانندگان ارائه شده است؛ پيامبرانی كه نامشان در قرآن ذكر شده است، پيامبرانی كه فقط وصفشان در قرآن آمده است، مردان و زنانی كه عملكرد مثبت داشتند، مردان و زنانی كه عملكرد منفی داشتند و شخصيت‌های گروهی، از جمله فصول ارئه شده در اين كتاب است.

از جمله انبیایی كه در اين كتاب به ذكر شناسنامه اسمی، فكری، عقيدتی، رفتاری و روانی، ظاهری و جسمی و شغلی و خدماتی آن‌ها پرداخته می شود، هارون، ارميا، حزقيل، يونس، شعيب، اليسع، هاجر، آسيه، همسران نوح، لوط و ابولهب، آل داوود، آل اسحاق، آل يعقوب، آل عمران و اصحاب كهف است.

در بخشی از اين كتاب آمده است: برای پاسخ به نيازهای جامعه نيازمند معرفی الگو هستيم و قرآن كتاب اسوه­هاست، هم اسوه­های مثبت دارد تا مردم آن را سرلوحه قرار دهند و هم الگوهای منفی معرفی می‌كند تا از راه و منش آن‌ها پرهيز كنند.

در اين كتاب آورده شده است: كتاب حاضر بر آن است تا با معرفی شخصيت­ها و گروه­ها در قرآن با محورهای كاربردی در رسانه ملی، اصحاب رسانه را در خلق برنامه­های اثرگذار ياری دهد/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.