سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پژوهشگاه درمان ناباروری در سقط مکرر جنین:

حل معمای سقط جنین با راه اندازی کلینیک سلامت مادر، جنین و نوزاد

کلینیک سلامت مادر، جنین و نوزاد با نگرش جامعه نگر با بهره گیری از خدمات متخصصین می تواند راهکار مناسبی برای حل معمای سقط مکرر جنین محسوب شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ محمد مهدی آخوندی، رئیس پژوهشگاه مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا گفت: با توجه به اینکه میزان ناباروری در ایران نسبتا بالا است و هر 100 خانواده 20 خانواده با معضل ناباروری مواجه هستند و تمایل به داشتن فرزند دارند باید با ارجاع به موقع به مراکز معتبر و شناخته شده ای  که از موفقیت آنها اطلاع دارند مراجعه کنند تا در گام اول که تشخیص صحیح ناباروری است و در تشخیص و روند آن تیم پزشکی متشکل از متخصص زنان و زایمان، ارولوژی، ژنیتیک و ... حضور دارند اهتمام ورزند.

وی در ادامه اظهار داشت: داشتن فرزند سالم آرزوی هر خانواده ای است که والدینی که فرزند معلول دارند می توانند با ارسال جنین سقط شده  به این مرکز از حاملگی های بعدی و داشتن فرزندان سالم اطمینان خاطر حاصل کنند.

آخوندی همچنین تصریح کرد: در گذشته برای ارسال محصول حاملگی به آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی محدودیت های خاصی داشتیم به عنوان مثال جنین سقط شده باید در شرایط استریل و با صرف کوتاه ترین زمان به منظور بررسی به مراکز تحقیقاتی ارسال می شد اما با روش سیتوژنتیک برای ارزیابی سلول و جنین محدودیت زمان و شرایط نداریم و متقاضیان می توانند جنین سقط شده را در ظرف یا پاکت و در نقاط دورتر از طریق پست به کلینیک، مادر، جنین و نوزاد ارتقا دهند و نسبت به تشخیص 100 درصدی سقط جنین و حل مشکلات حاملگی بعدی و داشتن فرزند سالم اطمینان خاطر داشته باشند.

وی در ادامه اظهار داشت: هزینه درمان ناباروری در ایران 3 تا 5 میلیون تومان است که به طور متوسط باید  3 بار تکرار شود و بابت 15 میلیون تومان هزینه درمان متاسفانه بیمه مردم را از حق اجتمامی خود محروم کرده و با توجه به افزایش قیمت دارو و سایر هزینه ها  از سوی بیمه نیز شاهد عوارضی خواهیم بود.

وی در ادامه نگاه جامع نگر و حضور متخصصین در همه حوزه های مربوط به سلامت مادر، جنین و نوزاد در کلینیک سلامت پژوهشگاه فوق تخصصی درمان ناباروی و سقط مکرر ابن سینا را گام مهمی در مراقبت از مادر  و نوزاد ، کاهش مرگ و میر نوزادان در ارتقای نظام سلامت کشور عنوان کرد./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
باران صلاحي
۰۸:۰۶ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
سلام
من ٣ بار سقط در هفته ٥ و٧ و ٨ داشته ام
همسرم ايران نيست وما ساليانه ٣ ماه كنار هم هستيم
براي انجام آزمايشات راهي سريع هم وجود دارد؟
مرضیه
۱۷:۰۵ ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
باسلام
من دوبار سقط قبل از سه ماه داشتم و بعد از انجام آزمایش خون دکتر بهم گفت عفونت خون دارم که بهش عفونت گربه و یا گوشت خام میگن و طی سه ماه دارو های خشک کننده و آمپول پلی سیلین 1200 در هر 10 روز یکی دوره درمان تمام شده آیا میتوانم باردار بشم یا اینکه داروی خاصی لازم هست مصرف شود .
باتشکر