سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توانمند سازی مردم به منظور تامین و ارتقای سلامتی

با توجه به اینکه نامناسب بودن شیوه های زندگی در سالهای اخیر مشکلات، عوارض و هزینه های زیادی را برای افراد جامعه به وجود آورده است، لذا توانمند سازی مردم به منظور تامین و ارتقای سلامتی راهکار موثری در بهبود شیوه زندگی است.

حسین مهدوی نیا، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: به طور قطع برای ارتقای وضعیت سلامتی، نیازمند اصلاح شیوه زندگی هستیم و در واقع زمانی که شیوه زندگی خود را بهبود ببخشیم، آنگاه به ارتقای سلامتی دست یافته ایم.

وی با بیان اینکه بسیاری از بیماری های مزمن و غیر واگیر در سالهای اخیر به دلیل الگوهای نامناسب زندگی بوده است، تصریح کرد: روش های تغذیه نامناسب، نداشتن تحرک و فعالیت بدنی مناسب، استعمال دخانیات به ویژه سیگار و قرار گرفتن در شرایط پر تنش  و استرس زا از جمله الگوهای نامناسب زندگی است.

مهدی نیا با اشاره به اینکه نامناسب بودن شیوه های زندگی در سالهای اخیر مشکلات، عوارض و هزینه های زیادی را برای افراد جامعه به وجود آورده است اظهار داشت: به منظور  بهبود شیوه زندگی و دستیابی به یک زندگی سالم، رعایت برخی از نکات ضروری است که برخی از آنها وظیفه خود مردم و برخی دیگر در حیطه وظایف مسئولان و دست اندرکاران بهداشتی است.

وی تاکید کرد: توانمند سازی مردم به منظور تامین و ارتقای سلامتی از جمله مهمترین راهکارهای موثر در بهبود شیوه زندگی است.

مهدوی نیا گفت: برای توانمند سازی  مردم، علاوه بر انتقال آگاهی ضرورت دارد که زمینه های  اعتقاد و عمل نیز فراهم آید تا در مجموع به تغییر رفتار مناسب و توانمندانه تبدیل شود.

مهدوی نیا خاطر نشان کرد: همه افراد جامعه باید از روش های مناسب  زندگی و پیشگیری از بیماری های مختلف جسمی و روانی آگاهی یابند و در کنار این آگاهی بتوانند در عمل، اصول و راهکارهای یک زندگی سالم را پیاده سازی کنند./ح
برچسب ها: سلامت ، زندگی ، بهداشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.